Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Srbija među četiri zemlje sa medijskom pismenošću na najnižem nivo
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

20. 12. 2018.

Autor: D. Rakić Izvor: Danas

Studija „Regulatorna tela za elektronske medije i medijska pismenost: Komparativna analiza najboljih evropskih praksi“.

Srbija među četiri zemlje sa medijskom pismenošću na najnižem nivo

Srbija je jedna od četiri zemlje gde je medijska pismenost u početnoj fazi, i upravo ono što je neophodno u ovom trenutku je medijsko obrazovanje, koje je oslobođeno od bilo kakve dogme ili ideologije, rekao je danas potpredsednik Saveta za elektronske medije Robert Tomljenović na predstavljanju studije “Komparativna analiza najbolje evropske medijske prakse” u rezidenciji Ambasade Finske.

Ono što je Srbiji trenutno najpotrebnije je detaljan plan kako podići medijsku pismenost u svim delovima društva i svim generacijama u saradnji sa pružaocima medijske usluge.

“Kako bi uopšte govorili o medijskoj pismenosti u Srbiji, neophodno je da dođe do Strategije Medijske pismenosti i do stvaranja nezavisnog institucionalnog tela, koji će se baviti ispunjavanjem te medijske prakse. To može biti REM, ali je neophodno da se izvrši reorganizacija ovog tela, kako bi uspešno ispunili uslove finske medijske prakse”, rekao je Tomljenović.

Trenutno postoji samo nekoliko aktivnih projekata koji se bave, pre svega, promocijom kompjuterske, a tek onda medijske pismenosti.

“Srbija mora da razvije aktivne međusektorske saradnje između različitih aktera, koja uključuje i pomoć od strane države i da ohrabre i organizuju održive projekte koji se tiču medijske pismenosti. Dobro organizovan i koordinisan rad u okviru institucija lokalne samouprave, medija i društva su osnova tog porcesa”, zaključio je Tomaljević.

Studija je izrađena u okviru zajedničkog programa Evropske unije i Saveta Evrope „Jačanje pravosudne ekspertize o slobodi izražavanja i medija u Jugoistočnoj Evropi (JUFREX)“.

Preporuke za REM

REM mora da obrazuje svoju unutrašnju politiku i jasno definiše svoje komunikacione kanale i ciljeve. On, takođe, mora uključiti medije, posebno javne servise RTS i RTV u projekte medijske pismenosti i aktivno učestvovati i graditi saradnju sa međunarodnim organizacijama, kako bi projekat podizanja medijske pismenosti bio što uspešniji. Među istraživanjima, koje treba što pre sprovesti, najvažnije je da se što pre obavi ono koje se tiče navika dece i roditelja, i njihovo razumevanje medijske pismenosti.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi