Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  SINOS zatečen je informacijom da je Štamparija “Borba”, donela odluku o prodaji Novosti
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

28. 08. 2019.

Izvor: Danas

SINOS zatečen je informacijom da je Štamparija “Borba”, donela odluku o prodaji Novosti

Sindikat novinara Srbije (SINOS) zatečen je informacijom da je Štamparija “Borba” a. d. većinski vlasnik Kompanije “Novosti”, donela odluku da odobri ugovor o prodaji ove medijske kuće privrednom društvu Media 026 d.o.o. sa sedištem u naselju Vučak u Smederevu, čiji je vlasnik Boban Rajić, za oko 300 miliona dinara, navodi se u saopštenju ovog Sindikata.

Kako kažu iz SINOS-a, iznenađenje je utoliko veće što je njihov predstavnik u Radnoj grupi za izradu Medijske strategije Aneksom predložio izmenu zakona kako bi kroz uvođenje javno-privatnog partnerstva bilo rešeno pitanje Tanjuga, „Politike“ i „Novosti“.

– Vest o preprodaji „Novosti“ sa nevericom i negodovanjem širila se juče među novinarima decenijama najtiražnijeg dnevnog lista na Balkanu, koji u oktobru obeležava 66. rođendan. Ugledne, uticajne i popularne „Večernje novosti“ su osamdesetih godina uspele da premaše dnevni tiraž od 600.000 primeraka. Raspad Jugoslavije i političke turbulencije odrazile su se i na uređivačku politiku lista ali je finansijsko urušavanje „Novosti“ počelo nakon prodaje akcija Kompanije na berzi u leto 2006. godine, rekli su iz Sindikata.

Prema njihovim rečima, kompanija koja je akcionairima te godine delila dividende, 2009. nije mogla da plati doprinose za poreze zaposlenima, nakon čega se dug sa kamatama, uz neizmirene obaveze prema Štampariji, vrtoglavao uvećavao da bi dostigao 1,5 milijardu dinara. Račun Kompanije „Novosti“ blokiran je jula 2017. godine a prema Unapred pripremljenom planu reorganizacije, koji je usvojio Privredni sud u Beogradu januara 2018, odblokiran je februara ove godine. Kompanija „Novosti“ je od maja u većinskom vlasništvu Štamparije „Borba“, umesto Milana Beka.

Sindikat novinara Srbije je sa svojom podružnicom, Sindikatom novinara „Novosti“, o problemima u Kompaniji redovno izveštavao predsednika Vlade Srbije počev od 2006. godine, nadležne institucije, novinarska i medijska udruženja i asocijacije. Podršku za svoje aktivnosti imao je jedino od Verice Barać, pokojne predsednice Saveta za borbu protiv korupcije Vlade Srbije koja je, zbog privatizacije „Novosti“ ( jedne od 24 sporne i nikada do kraja razjašnjene) podnela krivične prijave nadležnim institucijama.

SINOS poziva Vladu Srbije, budući da je vlasnik više od 80 odsto akcija Štamparije, da javno obelodani sve detalje o preprodaji „Novosti“: kako je moguće da nacionalni brend za 300 miliona dinara kupi firma osnovana prošle godine bez ijednog zaposlenog i da li iza vlasnika iz Vučaka stoje ljudi kojima su potrebne novine za širenje kontrole i uticaja?, navodi se saopštenju.

 

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi