Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Prijatelji dece Srbije: Deca ne vide sebe u medijima
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

20. 11. 2019.

Izvor: Tanjug

Prijatelji dece Srbije: Deca ne vide sebe u medijima

Deca ne vide sebe u medijima, gotovo polovina nije obučena za korišćenje interneta i društvenih mreža, smatraju da su sadržaji puni lažnih vesti, dezinformacija, rijaliti programa i zahtevaju bolju medijsku pismenost, pokazalo je istraživanje među učenicima Udruženja Prijatelji dece Srbije.

Povodom obeležavanja 20. novembra, Međunarodnog dana deteta, udruženje je obavilo mini-istraživanje "Deca i tradicionalni i novi mediji", sprovedeno u Dečijoj nedelji tokom Sednice učeničkih parlamenata 2019. godine, 8. oktobra, a učestvovalo je 56 učenika iz cele Srbije.

Kako se navodi u saopštenju Udruženja, učesnici istraživanja su odgovorali na pitanja koja se tiču korišćenja tradicionalnih i novih medija, stavova o njima, te dali preporuke za unapređivanje položaja dece u njima.Prema istraživanju, od svih tradicionalnih medija, deca najčešće koriste televiziju - 89,3 odsto, potom radio - 52,7, a nakon toga štampane medije - 42,9 odsto.

Deca, učesnici istraživanja, na televiziji u većini prate filmove i serije, a mali broj koristi TV kao sredstvo informisanja.

Od negativnih fenomena na televiziji navode štetan sadržaj (najčešće se osvrću na rijaliti programe), smatraju da se plasira dosta lažnih informacija kojima je cilj da se stvori iskrivljena slika u društvu, da postoje spoljni uticaji na uređivačku politiku, da nema dovoljno sadržaja koji je deci zanimljiv, te da ima previše reklama.

Kada je reč o štampi, u većini ističu negativne fenomene, poput: lažnih vesti, skandalizacije, neprofesionalnosti i plasiranja netačnih informacija u javnosti, te da ne postoje sadržaji koji su od značaja za njih.

Što se tiče praćenja vesti i društvenih dešavanja, deca se u apsolutnoj većini izjašnjavaju da prate vesti i trenutna društvena dešavanja - 83,9 odsto, a to rade uglavnom putem interneta i internet portala - 45 odsto, potom društvenih mreža - 34 odsto, dok putem televizije i štampanih medija svega 21 odsto.

Istraživanje pokazuje da se internetu i društvenim mrežama najčešće okreću zbog njihove pristupačnosti, brzog dolaženja do potrebnih informacija, te mogućnosti selekcije i lakog odabira sadržaja koje će pratiti.

Što se tiče izveštavanja o deci i programa za decu u medijima, ispitanici u većini ističu da nema dovoljno kvalitetnog sadržaja koji bi njima bio zanimljiv, kao i da se deca često prikazuju kao žrtve/nasilnici, a da se uspesi dece zanemaruju i ne daje im se dovoljan medijski prostor.

Istraživanje je pokazalo i da deca u većini, 56,6 odsto, smatraju da ne znaju dovoljno o korišćenju i zaštiti na društvenim mrežama i internetu, a svoj deci poručuju da je, prilikom korišćenja društvenih mreža i interneta prevashodno potrebno razmišljati o bezbednosti i zaštiti identiteta, sadržaju koji dele i postavljaju, kao i da treba kritički preispitivati sve informacije na društvenim mrežama i internetu.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi