Вести
25. 06. 2012.
Хоће ли Србија остати без штампаних медија?
Асоцијација медија саопштила је данас да очекује од нове владе хитан дијалог са медијском индустријом о унапређењу пословања комплетног новинско-издавачког сектора и упозорава да ће Србија, уколико се одмах не предузму одговарајуће мере, бити једна од ретких земаља у Европи која ће остати без штампаних медија.
На ову опасност Асоцијација, која окупља 13 новинско-издавачких кућа са девет дневних листова и 130 магазина, као и две новинске агенције, указује више од две године, али, како се истиче, у том периоду, осим "волунтаристичких покушаја" појединих представника Владе, ништа није учињено како би се стање бар делимично поправило.
"Упркос томе што су цланови Асоцијације свесни размера и тежине економске кризе и деле судбину највећег дела српске привреде, стање на трзисту, законска регулатива, посебно фискална политика и општи однос према медијима, утицали су на то да број новинских наслова у Србији у протекле две године опадне за више од 50 одсто, са 427 у 2009. на мање од 200 на крају 2011. године", наведено је у саопштењу.
У таквој ситуацији, Управни одбор Асоцијације медија инсистира на доследном спровођењу Медијске стратегије, чија реализација недопустиво касни.
Управни одбор захтева да држава, у поступку и роковима предвиђеним Медијском стратегијом, на транспарентан начин изађе из власништва у свим медијима у којима још има своје уделе.
Управни одбор тражи и да се, у складу са Стратегијом, одмах приступи изменама и допунама или изради пакета нових медијских закона, пре свега Закона о информисању, Закона о оглашавању, Закона о јавним сервисима и Закона о електронским комуникацијама.
Очекујући подстицајно и развојно медијско законодавство, које уважава светске трендове у медијској индустрији, Управни одбор се противи формирању регионалних и локалних јавних сервиса и захтева да се убудуће сва буџетска средства намењена медијима дистрибуирају искључиво путем пројектног финансирања.
Управни одбор подржава саморегулацију унутар медијског сектора, на основу кровних закона, али тражи и заститу комерцијалних медија од преференција јавних сервиса.
Асоцијација инсистира и да се штампаним медијима ПДВ смањи на четири одсто или два одсто, у складу са иницијативом Европске асоцијације новинских издавача да све земље ЕУ штампаним медијима максимално смање ПДВ или да га сведу на нулту стопу.
Управни одбор Асоцијације медија, такође, очекује и укидање свих царина на увоз репроматеријала и опреме за штампане медије, као и стимулисање запошљавања у медијском сектору смањивањем пореза и доприноса на стално запослене, ослобађањем од дела пореза и доприноса на новозапослене и смањивањем пореза на ауторске хонораре.
Као равноправан члан Европске асоцијације новинских издавача, чија ће годишња скупштина бити одржана у Београду половином 2013.године, Асоцијација медија очекује и детаљну контролу свих медија који добијају државну помоћ, поштовање и максималну заштиту услова за равноправну конкуренцију на тржишту, као и поштовање и заштиту ауторских права.
Залажући се за максималну слободу медија, Управни одбор подржава транспарентно пословање, заштиту конкуренције, уз толеранцију и уважавање економских реалности и потребе медија да се укрупнавају како би преживели.
Управни одбор Асоцијације медија, одмах после формирања Владе Србије, позива на састанак новог премијера и ресорне министре културе, трговине и финансија, како би хитно биле предузете све неопходне мере којима би се предупредило и зауставило даље посртање и гашење штампаних медија.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.