Вести
26. 01. 2013.
Маркетиншке агенције би да уређују медије!
Већ неколико година маркетиншке агенције које контролишу тржиште оглашавања покушавају да „купе“ уређивачку политику тиме што ће усмеравати огласе у један или други медиј. Те агенције заузврат траже да уређивачка политика буде наклоњена њиховим ставовима, а један од примера је и онај који је власник Курира Александар Родић навео на недавно одржаној конференцији за новинаре.
- Драган Ђилас је власник једне од тих маркетиншких агенција, човек који има огроман утицај у свим медијима у Србији и који је завео једну врсту страховладе и аутоцензуре у медијима. Курир једини пише о аферама у којима је он учествовао, што ниједан други медиј не сме да уради, и зато трпимо велики економски притисак с његове стране. Последња у низу његових претњи била је 13. децембра 2012, када смо седели на састанку на којем је он, који тврди да не утиче на пословање „Дајрект медије“ - као највеће маркетиншке агенције у земљи - мени отворено понудио да ће троструко увећати буџете мојим новинама и нашим издањима ако направимо уступке у уређивачкој политици. Одмах сам то одбио не желећи да ограничавам своју редакцију ни у једном погледу - објаснио је Родић.
Према његовим речима, пракса која је узела маха у Србији, где су се маркетиншке агенције издигле изнад медија, мора де се заустави.
- Мислим да је тога доста свима нама и да је потребно да се сви ослободимо тог страха да зависимо од маркетиншких агенција и њихове добре воље да ли ће неком усмерити огласе. Оног тренутка кад сви ми станемо против тога и изборимо се за транспарентност огласног простора и маркетиншких агенција, тог тренутка ћемо бити слободни. Наша слобода зависи потпуно од финансијске слободе. То је перфидан начин контроле медија. Ово што се дешава нама је порука свим осталим медијима да не раде што и ми, да ни случајно не отварају афере које не одговарају лично Ђиласу, као власнику „Дајрект медије“ - закључио је Родић.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.