Вести
12. 04. 2024.
Извршни одбор СИНОС одговорио Жујовићу: Појачаћемо кампању за успостављање дијалога и потписивање колективног уговора у медијској делатности
У тексту “Води ли пут до колективног уговора за новинаре кроз колаборацију са компромитованим власницима медија” објављеном 11. 4.2024. на сајту Удружења новинара Србије (УНС-а) аутор Бранко М. Жујовић, Суботички синдикат, прозвао је Синдикат новинара Србије због посете руководства Телевизији Суботица која је у власништву Владана Стефановића.
“Руководство СИНОС-а као да није обавештено да су фирме Владана Стефановића међу највећим корисницима новца на медијским конкурсима, као и да удружење “ComNet”, које СИНОС такође помиње у својој вести – позивајући Стефановића да се придружи социјалном дијалогу, до сада није контриолисало рад свих медијских комисија на подручју Бачке, па и шире са својим сателитским организацијама.
Извршни одбор Синдиката новинара и медијских радника Србије (СИНОС) веома је добро упознат са радом конкурсних комисија на нивоу целе Србије. Питамо Жујовића да ли је он обавештен да се:
1. СИНОС противио приватизацији медија и да Владан Стефанвић није наш избор већ реалност проистекла на основу деловања медијских удружења којима припада и Жујовић;
2. Медији су 2015. и 2016. углавном куповани новецем добијеним на конкурсима за пројектно суфинансирање а у комисијама су били искључиво представници медијске коалиције.
3. СИНОС се залаже за формирање локалних и регионалних јавних сервиса јер је то најбољи модел за остваривање јавног интереса на локалу, али и најкомфорнији амбијент за професионални рад новинара и медијских радника. За сада немамо политичку ни подршку медијских удружења али верујемо да ће се ситуација променити.
4. СИНОС је тражио да се Законом о јавном информисању и медијима онемогући да чланови конкорсних комисија буду власници медија, представници новинарских и медијских удружења јер су у сукобу интереса али то није прихваћено.
5. Улога синдиката је да се бори за успостављање социјалног дијалога и потписивање гранског колективног уговора. И поред снажног противљења већине новинарских и медијских удружења СИНОС се изборио да се ово питање дефинише Медијском стратегијом.
Акционим планом овог документа, подсећамо, било је предвиђено да се тај посао заврши до краја 2023. године, али то није урађено јер пословна медијска удружења и асоцијације не желе да формирају организацију послодаваца која би била партнер синдикатима у преговорима. Новим Акционим планом Медијске стратегије, у чијој изради активно учествује СИНОС, рок је продужен до краја 2025. године.
СИНОС спроводи кампању којом жели да оснажи синдикат али и да мотивише послодавце да седну за преговарачки сто. У том својству били смо пре три дана у ТВ Суботици, пре две године посетили смо медиј који је у Суботици водио Жујовић. Kампању ћемо још јачим интезитетом наставити и у наредном периоду.
За Извршни одбор СИНОС
Синиша Оташевић, председник
Нови Сад,
12. 4.2024.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.