Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Хрватска: Пада гледаност телевизије, а расте читаност жуте штампе
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 04. 2013.

Извор: Poslovni.hr

Хрватска: Пада гледаност телевизије, а расте читаност жуте штампе

Presscut и Medianet представили су нову методу праћења медија која истовремено прати друштвене мреже, портале и коментаре на порталима. Први пута откада се у Хрватској мери гледаност, порастао је број оних који уопште не гледају телевизију.

Према истраживању које је у среду у Хрватском новинарском дому представила Дарја Купинић Гушчић, директорица Медиа нета, број људи који уопште не гледају телевизију у фебруару ове године износио је готово шест посто. "

 

То је статистички врло значајан пад гледаности, јер је број оних који уопште не гледају телевизију у јулу износио 3,5 посто. Не знамо који је разлог томе ни је ли то привремени тренд. Није то нешто алармантно, али први пут се догодило да пада телевизија која је до сада увек расла", поручила је Купинић Гушчић додајући како је на пад гледаности највише утицао пад националних програма, а примећен је раст гледаности телевизија које се баве спортским садржајем.

Генерално гледајући, позиције гледаности телевизија подједнаке. Нова ТВ још увијек држи прву позицију, док је следе РТЛ, ХРТ1 те ХРТ2 и 3, те ХРТ4 који је тек крајем године почео с емитовњем и убрзо се попео на високу позицију.

"Остали канали, којих је све више, имају мање од 50 хиљада гледаоца", каже Купинић Гушчић. Када су пак у питању штампани медији и портали, тривијални садржаји и спорт постали су оно што највише занима читаоцима.

"У поређењу са јулом прошле године, у фебруару 2013., читаност је највише расла женском часопису Cospolitani то за те жутим, "трачерским" магазинима - нека се нико не увреди што их тако називам, јер су добри у томе што раде - Сторyју и Глорији те Спортским новостима", казала је Купинић Гушчић. Озбиљне новине доживјеле су пад у односу на лани, а Купинић Гушчић разлог томе проналази у кризи и количиних лошх вести које нас окружују.

"Људи су презасићени такозваним озбиљним темама које бацају у депресију и окрећу се лаганијим, тривијалнијим и забавнијим садржајима", сматра Купинић Гушчић.

Ипак, водеће место уверљиво држи дневник 24 сата, а следе га Јутарњи и Вечерњи лист. На порталима влада слична ситуација што се тиче праћења садржаја па је читаност највише расла спортским порталима и порталима оних новина које пуно пажње придају спорту. Медиа нет је до ових података дошао истраживањима које спроводе телефонским анкетама са питањима отвореног типа што значи да испитаник сам наводи медије и учесталост којом их прати. Осим најновијих кретања у медијима, Presscut и Medianet, на конференцији за медије представили су нове методе праћења медија. Највећа новост је услуга праћења друштвених мрежа, Метрицом који је једини алат који истовремено прати друштвене мреже, форуме, портале и коментаре на порталима.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi