Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Društvene mreže kao izvor informisanja
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

17. 09. 2021.

Autor: S. St. Izvor: Dnevnik

Društvene mreže kao izvor informisanja

Ministarka kulture i informisanja Maja Gojković izjavila je juče da je masovna upotreba interneta značila i promenu načina proizvodnje, širenja i prijema vesti. Ona je to kazala otvarajući osmu regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima „Digital 2021” u onlajn formatu, gde je istakla da su medijski sadržaji postali dostupniji i da je došlo do porasta konzumenata

„Platforme za pretraživanje i društvene mreže odlučuju o organizovanju i prikazivanju medijskih sadržaja, čime snažno utiču na način na koji se građani informišu i formiraju svoja mišljenja, a pored toga, zauzele su centralnu poziciju na tržištu onlajn oglašavanja”, naglasila je ministarka. 

Gojković smatra da su ubrzani tehnološki razvoj i prisustvo velikih telekomunikacionih sistema doprineli „visokom nivou medijskog pluralizma u regionu i Srbiji“. 

Gojković je izjavila da ne bi bila srećna da neki tehnološki napredak potpuno istisne „tradicionalne” medije, kao što su štampa i radio. „Ne samo zbog važnih uloga koje su ti mediji imali u ljudskoj istoriji, već iz razloga što su mnogi od njih specijalizovani za različite društvene oblasti, a tu pre svega mislim na kulturu. Izostankom sadržaja kao što su radio-drame, kritike pozorišnih predstava, koncerata i izložbi, bile bi uskraćene brojne generacije stvaralaca i zaljubljenika u kulturu”, istakla je Gojković. 

 „Podatak da danas u Srbiji postoji i radi oko 2.400 medija, garantuje najraznovrsniju medijsku ponudu, zahvaljujući kojoj svaki građanin Srbije može slobodno da izabere kakvu vrstu informisanja želi”, reklaje Gojković. 

Ministarka kulture i inofmisanja je ukazala da su društvene mreže postale najčešći izvor informisanja, pogotovo kod mlađih generacija i da su esencijalan element u kreiranju javnog mnjenja.

„Primat društvenih mreža nad tradicionalnim medijima doneo je povećani obim širenja lažnih vesti i dezinformacija”, stav je potpredsednice Vlade Srbije. 

Ona je ukazala na to da mnogi korisnici društvenih mreža nemaju svest da su i sami izvor informacija, samim tim, ne poštuju profesionalne medijske standarde i etiku, niti za njih postoje mehanizmi odgovornosti.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi