Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Multimedijalni profil Srba
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

13. 07. 2012.

Autor: J. S. Izvor: Politika

Multimedijalni profil Srba

Korisnici interneta u Srbiji istovremeno surfuju, gledaju televizijski program i čitaju štampu, pokazuju rezultati studije „Midijaskoup Jurop 2012”

 

Televizija je i dalje najpopularnija u Srbiji, slede dnevne novine, radio i internet, koji upravo i jeste mesto na kojem sve veći broj korisnika prati šta piše štampa ili šta odlazi u etar, pokazuje novo istraživanje o upotrebi medija.

Oko polovine građana Srbije, tačnije 3,2 miliona ili 52 odsto, redovno se povezuje na svetsku mrežu, rezultati su „Midijaskoup Juropa 2012”. Studiju je sproveo evropski Biro za interaktivno oglašavanje (IAB), Udruženje za promociju i razvoj digitalnog marketinga, koje u Srbiji zastupa IAB Srbija.

– Ovde nije reč o borbi interneta protiv televizije, već o kombinovanju dva medija – objasnio je Alan Oro, predsednik IAB.

– Novine su i dalje veoma čitane, ali je sve više digitalnih čitalaca.

Prema ovom istraživanju, internet često služi za konzumiranje tradicionalnih medija: 95 odsto korisnika interneta čita vesti onlajn, 80 odsto njih ovako sluša radio, a 77 odsto na isti način gleda TV program. Sve veći broj ljudi istovremeno koristi više medija – pretražuje internet, čita štampu i prati emisije.

U omiljene aktivnosti surfera u Srbiji spadaju još i otvaranje elektronske pošte (99 odsto) i druženje na društvenim mrežama (78 odsto). Prosečan posetilac elektronskih strana nedeljno provede 13 sati onlajn, što je manje od evropskog proseka. Takođe, manje je i vlasnika pametnih telefona (21 odsto) i tableta (2 odsto), jer preovladavaju kućni računari. Oni koji ipak poseduju smartfon, koriste ovaj uređaj za konekciju na internet, makar pet sati nedeljno.

Kada je reč o kupovini putem interneta, 72 odsto anketiranih šopinguje onlajn.

Tako je prosečan ispitanik u Srbiji u poslednjih šest meseci pazario šest proizvoda u virtuelnom svetu, na šta je potrošio 161 evro.

Takođe, sve više ljudi istovremeno prati više medija – u Srbiji 36 odsto građana gleda TV i surfuje i na to nedeljno potroši više od sat vremena. Među onima koji su u isto vreme okruženi papirom, ekranima i najsavremenijim aparatima, preovladavaju ljubitelji zabave, vesti i sporta.

„Nameće se zaključak da više nema mnogo smisla posmatrati korišćenje interneta kao izolovanu aktivnost, budući da istraživanje iz 2012. pokazuje da korisnici više ne napuštaju jedan uređaj da bi konzumirali sadržaj na drugom,” pokazuje istraživanje.

U Srbiji 26 odsto građana pretražuje podatke o onome što vidi na malom ekranu, bilo da je reč o informacijama, pojmovima, ličnostima ili proizvodima.

– Udarni termin više ne postoji, odnosno on može da bude bilo kad i bilo gde – zaključuje Oro.

Internet pogodno mesto za oglašavanje

Kompanije se sve češće odlučuju za kampanje na sajtovima i društvenim mrežama, a ovo istraživanje ih upućuje na to da 75 odsto surfera u Srbiji istražuje proizvode na internetu, kao i da 57 odsto njih tvrdi da im on pomaže da kupuju
pametnije.

Polovina ispitanika potvrđuje da je važno kako se brend predstavlja na svetskoj mreži, a mnogima od njih „Fejsbuk” i „Tviter”, između ostalog, su poslužili i za to da pohvale ili pokude neku robnu marku.




Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi