Vesti
05. 09. 2012.
Strategijom do boljih medija u Srbiji
Početkom septembra 2012, mediji u Srbiji su u teškom položaju u svim aspektima - finansijski, zbog teške ekonomske situacije i nerešenih problema iz prošlosti, kao i zbog problema slobode rada i pritisaka.
Država se još nije povukla iz medija, svake godine se milioni evra slivaju u državne medije i medije bliske vlasti, na štetu ostalih na tržištu, ali i na uštrb kvaliteta informacija. Suđenja novinarima i visoke kazne zbog klevete i narušavanja ugleda nameću autocenzuru i iscrpljuju medije. Netransparentno vlasništvo takođe je izvor problema.
Iako ta pitanja nisu laka za rešavanje, medijski stručnjaci i udruženja ukazuju da su ona godinama "gurana pod tepih" jer nijedna vlast nije bila spremna da se sa njima suoči. Medijska strategija, doneta u septembru 2011. godine nakon dugih razgovora uz učešće medijskih udruženja i međunarodnih organizacija, trebalo bi uprkos brojnim zamerkama, da omogući da se stvari pokrenu s mrtve tačke.
U korist medija može ići činjenica da će pitanje slobode medija biti jedan od ključnih kriterijuma EU za napredak Srbije i drugih zemalja kandidata i potencijalnih kandidata za članstvo u Uniji.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.