Vesti
26. 01. 2013.
Marketinške agencije bi da uređuju medije!
Već nekoliko godina marketinške agencije koje kontrolišu tržište oglašavanja pokušavaju da „kupe“ uređivačku politiku time što će usmeravati oglase u jedan ili drugi medij. Te agencije zauzvrat traže da uređivačka politika bude naklonjena njihovim stavovima, a jedan od primera je i onaj koji je vlasnik Kurira Aleksandar Rodić naveo na nedavno održanoj konferenciji za novinare.
- Dragan Đilas je vlasnik jedne od tih marketinških agencija, čovek koji ima ogroman uticaj u svim medijima u Srbiji i koji je zaveo jednu vrstu strahovlade i autocenzure u medijima. Kurir jedini piše o aferama u kojima je on učestvovao, što nijedan drugi medij ne sme da uradi, i zato trpimo veliki ekonomski pritisak s njegove strane. Poslednja u nizu njegovih pretnji bila je 13. decembra 2012, kada smo sedeli na sastanku na kojem je on, koji tvrdi da ne utiče na poslovanje „Dajrekt medije“ - kao najveće marketinške agencije u zemlji - meni otvoreno ponudio da će trostruko uvećati budžete mojim novinama i našim izdanjima ako napravimo ustupke u uređivačkoj politici. Odmah sam to odbio ne želeći da ograničavam svoju redakciju ni u jednom pogledu - objasnio je Rodić.
Prema njegovim rečima, praksa koja je uzela maha u Srbiji, gde su se marketinške agencije izdigle iznad medija, mora de se zaustavi.
- Mislim da je toga dosta svima nama i da je potrebno da se svi oslobodimo tog straha da zavisimo od marketinških agencija i njihove dobre volje da li će nekom usmeriti oglase. Onog trenutka kad svi mi stanemo protiv toga i izborimo se za transparentnost oglasnog prostora i marketinških agencija, tog trenutka ćemo biti slobodni. Naša sloboda zavisi potpuno od finansijske slobode. To je perfidan način kontrole medija. Ovo što se dešava nama je poruka svim ostalim medijima da ne rade što i mi, da ni slučajno ne otvaraju afere koje ne odgovaraju lično Đilasu, kao vlasniku „Dajrekt medije“ - zaključio je Rodić.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.