Вести
02. 07. 2010.
Сваки трећи се информише путем интернета
Истраживање „Млади и нови медији“
Београд - За 77 одсто испитаника и 60 одсто младих од 12 до 29 година главни извор информисања је телевизија, док се потом становници Србије највише информишу путем интернета, што је одговорило 13 одсто њих и скоро 30 одсто младих који су „расли уз дигиталне технологије“, резултати су истраживања „Млади и нови медији“, које су обавили Ипсос Стратеџик маркетинг и Ајрекс Србија.
Истраживање, обављено телефонским анкетирањем више од 2.000 испитаника старијих од 12 година, показује да је скоро 68 одсто младих свакодневно на интернету, док тај проценат у укупном броју испитаника износи 36 одсто. Интернет се најчешће користи за претрагу информација, читање вести, слање и примање поште, скидање садржаја и социјалне мреже.
- Интернет више користе мушкарци него жене и то углавном старости између 12 и 29 година. Највише корисника интернета је са факултетским образовањем и из Београда - рекла је Јасна Милошевић, директорка медија Ипсос Стратеџик маркетинга.
Према резултатима истраживања, половина испитаника има отворен налог на Фејсбуку, као и три четвртине младих до 29 година. Када је реч о мобилним телефонима, сваки трећи испитаник слуша радио на свом телефону, док сваки пети приступа интернету на овај начин.
Предраг Курчубић из Ипсос Стратеџик маркетинга представио је и резултате истраживања међу корисницима интернета, подразумевајући под њима оне који макар једном недељно користе ову глобалну мрежу. Испитивање је урађено у око осам већих градова, а испитано је више од 500 људи.
Према овим резултатима, око две трећине корисника интернета има профил на Фејсбуку и у просеку су улоговани три сата, а активни сат и 45 минута. Као основно средство комуницирања 35 одсто испитаника је навело фиксни телефон, 24 одсто мобилни, 15 одсто комуникацију уживо, 13 одсто смс поруке, а 12 одсто интернет.
Антрфиле: Интернет - модеран
Млади су описали интернет као модеран, брз и интерактиван, а телевизију и штампу као утицајне, информативне и озбиљне. Радио и магазине млади виде као спонтане, пријатељске и забавне.
Б. Ц.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.