Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Međunarodna kampanja poziva na spas štampanog novinarstva
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

06. 10. 2020.

Izvor: advertiser-serbia.com

Međunarodna kampanja poziva na spas štampanog novinarstva

Pandemija korona virusa doprinela je gašenju novina, a iz međunarodnih organizacija poručuju kako su štampani mediji društveno dobro i da im treba podrška

Međunarodna federacija novinara i Koalicija globalnih sindikata-UNI sa sedištem u Švajcarskoj krajem prošle sedmice pokrenule su kampanju za spašavanje štampanog novinarstva u okviru koje pozivaju nacionalne vlade da usvoje hitne pakete za spašavanje industrije štampanih medija uključujući njihovo izdavanje, štampu i distribuciju, kao i uvođenje poreza na digitalne usluge tehnoloških giganta poput Amazon-a, Google-a i Facebook-a koji su prihod od oglašavanja preusmerili iz medija.

Trenutna globalna zdravstvena kriza prouzrokovana korona virusom je, kako piše Međunarodna federacija novinara, ubrzala dugogodišnji pad prihoda medijskih oglasa koji je u ovoj godini manji za 20 posto, a veći deo novca pripao je tehnološkim kompanijama. Kako se navodi, Google je u 2018. godini od vesti zaradio 4,7 milijardi američkih dolara, a taj novac nije podeljen sa novinarima koji su proizveli te sadržaje.

Uvođenjem navedenih mera, sindikati žele da nacionalne vlade zaštite radna mesta u medijima, štiteći tako industriju štampnih medija koja se zalaže za kvalitet, etiku, solidarnost, radnička prava i osnovne slobode, poručuju iz Međunarodne federacije novinara. Ukoliko takve mere ne budu preduzete, Koalicija globalnih sindikata i Međunarodna federacija novinara predviđaju gašenje na hiljade takvih medija i gubitke radnih mesta.

Nicola Konstantinou, rukovodilac odeljenja sektora za grafičku i ambalažnu industriju Koalicije globalnih sindikata, kazala je da su štampani mediji društveno dobro i da se oni, kao i njihovi zaposleni, nalaze u nepovoljnom položaju zbog nepravednog izbegavanja poreza krađom prihoda od reklama od strane velikih tehnoloških kompanija i da bi vlade trebale da intervenišu kako bi osobe koje proizvode i distribuiraju vesti dobile deo zarade.

Iako se gašenje štampanih medija predviđa unazad dvadeset godina, The Guardian piše da bi pandemija korona virusa verovatno mogla značiti kraj za mnoge od njih i da bi ova kriza mogla biti transformacijski momenat za 380-godišnju istoriju britanskih novina.

Poynter piše da je od pojave korona virusa u Sjedinjenim Američkim Državama ugašeno više od 50 novina i navode da je prema istraživanju profesorice Penny Abernathy sa Hussman School of Journalism and Media od 2004. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ugašeno oko 1.800 novina.

Zbog pada prihoda od oglašavanja i posledica pandemije korona virusa krajem avgusta ove godine u Australiji su nakon 159 godina postojanja ugašene najstarije i najveće regionalne novine.

Izvor: media.ba

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi