Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Saradnja kineskih i evropskih medija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 12. 2020.

Izvor: N1

Saradnja kineskih i evropskih medija

China Media Group (CMG) i njeni evropski medijski partneri pozvali su na zajedničke napore u ispunjavanju odgovornosti medija kao distributera javnih informacija i pomaganju međunarodnoj zajednici u izgradnji jakih snaga u borbi protiv pandemije, navodi se u zajedničkoj izjavi tokom onlajn forumu Evropskih medija o partnerskoj saradnji 2020, čiji je domaćin bio CMG, sa temom "Dijalog međusobnog poverenja za vin-vin saradnju".

"Prvo, trebalo bi da produbimo saradnju u izveštavanju o odgovorima na kovid-19. Drugo, trebalo bi da promovišemo razmenu osoblja između medijskih organizacija i treće, trebalo bi da ojačamo izgradnju našeg mehanizma saradnje", rekao je predsednik CMG-a i glavni urednik Šen Haikiong.

On je dodao da su Kina i Evropa delile široki konsenzus i zajedničke interese u podršci i praktikovanju multilateralizma, jačanju globalnog odgovora na COVID-19 i zajedničkom promovisanju globalnog ekonomskog oporavka i rešavanju pitanja klimatskih promena.

Predsednik Rojtersa Majkl Frajdenberg je rekao da "moramo prepoznati snagu partnerstva u ovom novom medijskom ekosistemu".

"To može biti u obliku zajedničkog novinarstva, industrijskih koalicija, novih komercijalnih poslovnih prilika, razmene sadržaja ili zajedničkih platformi", rekao je on.

Paolo Panerai, glavni urednik i izvršni direktor Class Editori SpA, rekao je da "bez jasne dvosmerne informativne komunikacije nikada neće biti punog poverenja i dubinske saradnje. Stoga, u prijateljskom odnosu između različitih zemalja i naroda, mediji igraju vitalnu ulogu".

"Kako globalna međuzavisnost raste, verujem da medijske kompanije više ne mogu da rade u silosima", dodao je Majkl Piters, izvršni direktor i predsednik izvršnog odbora Euronewsa.

Rekao je da veruje da Će Euronenjs i CMG nastaviti da produbljuju svoju saradnju u negovanju boljeg razumevanja između dve kulture.

Ceremonija pokretanja kineskog poslovnog videa (CBV), novog zajedničkog programa, takođe je održana između CCTV + i Rojtersa tokom foruma. Rojtersovim kupcima program pruža finansijske vesti iz Kine, koje će CMG distribuirati direktno radi poboljšanja medijske saradnje između Kine i drugih medija i jačanja razmene informacija.

Na forumu su 28 delegata iz 25 organizacija iz 16 evropskih zemalja i delegati iz CMG-a vodili surazgovarali o tome kako ojačati koordinaciju, produbiti veze, ujediniti se u borbi protiv pandemije i dubljim razmenama doneti veće poverenje svetu.

Takođe, tokom foruma, predstavnici Kine i Evrope pridružili su se internetskoj panel diskusiji na temu "Multilateralna saradnja i međusobno poverenje, zajednički izazovi i dobitna budućnost" kako bi razgovarali o tome kako kineski i evropski mediji promovišu međusobno poverenje između ljudi sa obe strane i sprovode multilateralnu saradnju kako bi postigli "win-win" rezultate.

Teng Lunping, predsednik CCTV Video novinske agencije (CCTV +) i Adrian Vels, generalni direktor Evropske razmene vesti (ENEX), potpisali su Strateški memorandum o razumevanju, koji signalizira zvanično pokretanje Evropskih medijskih partnera (EMP).

Dve strane će u budućnosti ojačati saradnju na vestima, inostranim izveštačima i medijskim forumima.

Program BizTudaj objavljen je na Forumu kako bi EMP-u pružio prilagođene kineske i evropske finansijske vesti koje su zajednički kreirali CMG, CCTV + i Evropska razmena vesti.

"Ovo su sigurna vremena, presudno je da mediji imaju što više pouzdanih izvora za izveštavanje o pandemiji koja pogađa sve nas. Koristimo mnoštvo izveštaja iz inostranstva o statistikama i trendovima u različitim zemljama koji nam pokazuju krizne menadžmente i vladine pristupe zaštiti zdravlja stanovništva širom sveta. Iz kineskih dokumentarnih filmova naučili smo mnogo o tome kako se bore protiv ove zarazne bolesti. Suočeni smo sa ekstremnim izazovom u zaštiti naših redakcija i obezbeđivanju glatkog kontinuiteta proizvodnje tokom pandemije. A njihov dodatni izvor vesti i razmena sadržaja su ogroman doprinos u ovom trenutku", rekla je izvršna direktorka United Media N1 Aleksandra Subotić.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi