Vesti
23. 09. 2012.
Nikolićev kabinet sprema novu medijsku strategiju
U kabinetu predsednika Srbije oformljena je radna grupa za bavljenje medijskom strategijom, potvrdili su za „Blic“ u kabinetu Tomislava Nikolića i objasnili da na „sirovoj verziji reforme zakona radi grupa stručnjaka iz medijskog prava pod okriljem Ministarstva kulture“.
Predsednik Nikolić će, kako kažu, samo pratiti rad na zakonima iz oblasti informisanja “u okviru svojih ustavnih ovlašćenja”.
Predsednika NUNSa Vukašina Obradovića, međutim, veoma brine to što se na medijskim zakonima radi iza očiju javnosti. On ocenjuje da je to svojevrstan presedan, ali i protivzakonito jer, kako tvrdi, postoji jasna procedura za donošenje zakona koja ne predviđa da to radi “ni Predsedništvo, niti bilo ko pojedinačno”. U kabinetu predsednika, s druge strane, tvrde da u početnoj fazi projekta ne postoji zakonsko ograničenje da se radom na zakonima bavi bilo ko.
Ne vidim razloge zašto se to radi u tajnosti, osim ukoliko se ne spremaju rešenja za koja se zna da novinarska udruženja ne bi dala saglasnost - kaže za “Blic” Obradović.
Stanislava Pak, zadužena za odnose sa javnošću u kabinetu predsednika Nikolića, kaže za “Blic” da će svi relevantni faktori, kao i novinska udruženja, biti uključeni u reformu medijskih zakona i da “tu nema nikakve tajne, ni misterije”.
Neće se odstupiti od medijske strategije koja je već usvojena. Međutim, kada je reč o reformi medijskih zakona, poput Zakona o elektronskim komunikacijama, radiodifuziji i javnom informisanju, potrebno je da se počne od nečega. U pitanju je, dakle, sirov nacrt reforme zakonske regulative na kojoj rade eksperti za medijsko pravo - kaže Pakova, ali nije želela da imenuje pomenute stručnjake.
OEBS: OČEKUJEMO POMAKE
Predstavnica OEBSa za slobodu medija Dunja Mijatović izjavila je da Srbija mora što pre da napravi pomake po pitanju povlačenja države sa medijskog tržišta.
Mediji u Srbiji, kako je ocenila, i dalje su suočeni sa istim problemima kao i pre izbora.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.