Vesti
18. 12. 2012.
Koliko gledalaca, toliko i moći
Najmoćniji u srpskom šoubiznisu okupljeni na jednom mestu, barem na prvi pogled, izgledaju kao da ne idu jedni uz druge.
Tu su predstavnici narodnjačke muzike, klasici rokenrola, ali i promoteri modernijih i alternativnih muzičkih stilova: od večitog Zdravka, čijim pesmama vreme ne može ništa, do moćne Cece, koju obožavaju i kad je u zatvoru. Ali svi oni imaju nešto zajedničko, što ih ujedinjuje na listi najmoćnijih ljudi srpskog šoubiznisa - brojnu publiku!
U estradnoj preraspodeli moći prednjače produkcijske kuće i njihovi timovi koji osmišljavaju zabavni i muzički program. Oni su na zajedničkom zadatku sa vlasnicima i direktorima televizija, kompozitorima i pevačima čija popularnost u zemlji traje godinama, koji uspevaju da u ova teška vremena narodu ponude zaborav, zabavu, opuštanje i beg od stvarnosti. Ali i nešto više - dobru pesmu, kvalitetnu domaću TV seriju ili film. Korifeji šoubiznisa ovde su, složićemo se, odgovorno shvatili svoju ulogu u misiji “hleba i igara”. Hleba je sve manje, ali igara, zahvaljujući njima, ima dovoljno, a narod iako sve siromašniji, ne žali da plati. Veliki muzički festivali, poput Egzita, Bir festa ili Guče, krcati su, Kombank arena bar jednom mesečno nudi koncert autora ili benda zvučnog imena iz zemlje, regiona i dalekog sveta. Ubedljivo najviše ljudi, očekivano, zabavu nalazi u televizijskom programu, a tu je Grand produkcija neprikosnovena ako se posmatra udeo u gledanosti tokom cele godine. Vreme rialiti programa u zatvorenim kućama i farmama je izgleda prošlo i na njihovo mesto danas su došli mnogo kvalitetniji programi koji afirmišu talente, poput „Prvog glasa Srbije” i „Ja imam talenat”, takođe rekordera u gledanosti.
Televizijske serije nezaobilazni su deo života većine građana Srbije, a sa nestrpljenjem iščekujemo nove epizode „Montevidea..” i početak emitovanja serije „Šešir profesora Koste Vujića”. Čak i reprizirane serije očigledno imaju svoje mesto za sva vremena i sve generacije. U izjavama koje su za naš list dali najmoćniji u šoubiznisu vidi se da su naoporno radili, da im rejtinzi, gledanost i posećenost nije pala sa neba u krilo i, što je najvažnije, da će uprkos krizi sledeće godine biti još bolji.
1 Saša Popović, „Grand produkcija"
Narod voli to što radimo
To što sam dospeo na prvo mesto vaše topliste plod je mog petnaestogodišnjeg rada. Ja zaista dosta radim, nemam slobodan dan u nedelji. Najveći uspeh smo ostvarili ove godine s ukupnim rejtinzima i parametrima gledanosti. Za sve ove godine kada bi se sabralo koliko je gledalaca pratilo „Grand šou”, „Grand paradu”, „Zvezde Granda” ili „Narod pita” imali bismo najmanje duplo veći rejting od svih drugih zabavnih produkcija u Srbiji. Ono što mene raduje, to je činjenica da naš narod voli to što radimo u Grand produkciji. Petnaest godina radimo emisije za najširu publiku i menjamo se nabolje. Sada su naši tehnički kapaciteti bolji nego ranije, scenografija raskošnija. Svesni smo da živimo u periodu velike krize i pokušavamo da se prilagodimo surovim zakonima tržišta. Pokušavamo da održimo u životu muzičku industriju koja je zbog piraterije upropašćena. Planiramo da sledeće godine radimo još veći broj svojih emisija.
2 Snežana Matić Perić, „Adrenalin”
Podigli smo standarde produkcije
Ovakav plasman vidim kao rezultat ogromnog napora koji je čitav tim „Adrenalina“, na čijem sam čelu, ulagao proteklih godina kako bismo istrajali u uverenju da kvalitetan sadržaj neminovno donosi i gledanost, što nije uvek bilo lako. U tome su nam pomogli i partneri sa televizija koji su umeli da prepoznaju naše ideje i koji su imali poverenja da zajedno s nama uđu u realizaciju navedenih projekata. Upravo ovako visok plasman pokazuje da je i šira javnost uvidela da je „Adrenalin“ svojim neodustajanjem od principa kvaliteta podigao standarde nezavisne produkcije u Srbiji.
3 Dejan Jocić , Prva televizija
Dobar tim ključ uspeha
Prva televizija je na medijsko tržište donela talas osveženja, veliki broj novih programa i kvalitet, zbog čega smo za kratko vreme postali najgledanija komercijalna televizija u Srbiji. Cilj smo postigli sa neuporedivo manjim budžetom u odnosu na konkurenciju. U tome upravo leži moć, ne samo u šoubiznisu, već u svim drugim poslovnim aspektima, dobar tim, jasne ideje i ciljevi, prilagodljivost i hrabrost da budete drugačiji. U uslovima ekonomske krize nikome nije lako, ali mi se istinski trudimo da održimo kvalitet i da odemo nekoliko koraka dalje. Tako smo u novoj sezoni obezbedili čak devet novih domaćih serijskih programa. I naravno, na kraju, nešto što ne treba zaboraviti, naša publika nam je dala tu moć, odnosno prednost u odnosu na druge.
4 Željko Mitrović , „Pink Media Grupa”
Prepoznali smo svetski trend
Protekle godine sam puno radio i rezultati tog rada su sada vidljivi. U vremenima krize jako je teško upravljati televizijama. Kad su vremena dobra svako može da vodi televiziju, ali u kriznim vremenima to mogu samo najveći profesionalci. Ove godine smo pokrenuli novi kanal „Pink 2” i portal „Pink Online”. Paket naših satelitskih i kablovskih kanala se uvećava i ove godine ostvarujemo značajne prihode od njihove prodaje. Rast prodaje naših TV sadržaja je geometrijski i u tome je budućnost. Mislim da je naša moć upravo u tome što prepoznajemo šta je trend u svetu televizije i što to prvi primenjujemo.
6 Zdravko Čolić, pevač
Koncerti me čine moćnim
Uvek mi je drago kad ljudi prepoznaju koliko je vredno ono što radim. Trudio sam se ove godine da moji koncerti budu na najvišem produkcionom nivou, kako bih svojoj vernoj publici pružio maksimalno uživanje. Voli me publika, od najmlađih do najstarijih, i moram da učinim sve za nju. Mislim da su liste koje radite dosta tačne. One širokoj publici mogu dati dodatne informacije o svemu onome šta se dešava u našem šoubiznisu.
7 Goran Stamenković, „Emoušn”
Uspeli smo i u regionu
Teška su vremena. Moguće je raditi šouprograme, ali mora da se mnogo više voditi računa o troškovima. Za mene je izazov raditi i biti uspešan u teškim vremenima. Ove godine smo imali samo jednu seriju. U planu je da sledeće godine imamo bar tri serije i onda će to postati profitabilno. Naša serija „Žene sa Dedinja” imala je ove godine veliki uspeh u regionu. Prodali smo seriju u sve exyu zemlje, a u Hrvatskoj je veoma gledana i čekamo početak emitovanja u Sloveniji. Razvili smo sektor igranog programa i povećali izvoz u okolne zemlje, jer srpsko tržište se smanjuje. Očekuje nas smanjenje troškova i restrukturiranje firme.
8 Svetlana Ceca Ražnatović - pevačica
Moćna sam jedino na bini
Ja sam svake godine na listi najmoćnijih u šoubiznisu, samo variram po brojevima - nekad sam među prvih deset, a nekad među poslednjih deset. Prija mi ukoliko to posmatram kao potvrdu svog rada. Bavim se muzikom i osećam se jedino moćnom kad stanem na binu ispred hiljada ljudi koji pevaju uglas sa mnom. Moja moć dakle leži u tome i specifična je po tome što ne moram da demonstriram silu, da se ističem novčano i pokazujem da sam uticajna. Dakle, moja moć je najlepša. Što se tiče krize, ona se oseća bez razlike u svim segmentima, pa neminovno i u šoubiznisu, gde su neprikosnoveni vladari i najmoćniji ljudi iz medija koji kreiraju sliku onako kako požele. Mediji mogu da te podignu u zvezde, ali i da te sahrane, bez obzira da li zaslužuješ ili jedno ili drugo.
9 Dušan Kovačević, Egzit
Bićemo još bolji
Kao direktor novog Egzita, moram da kažem da je uspeh naše manifestacije timski i da bez velikog broja profesionalaca koji rade s nama ničeg ne bi ni bilo. Drugo, Egzit će od ove godine biti neka vrsta javne manifestacije koju će svi moći da prate i da učestvuju u njenom stvaranju. Ideja nam je da ujedinimo „kreativne industrije” iz Srbije, ali i iz čitave Evrope. Želimo da naredni Egzit u sebi ima sve najbolje od prethodnih. Biće puno iznenađenja i veliki broj propratnih manifestacija. Razgovaramo s velikim brojem menadžera svetskih zvezda da bismo obezbedili glavne izvođače za Egzit 2013.
10 Zoran Janković , „Košutnjak film”
Za dobre uvek ima posla
Ovo je bila jako teška godina za sve koji se bave šoubiznisom. Ipak, uspeli smo da uradimo dva projekta „Šešir profesora Vujića” i „Belu lađu”, tako da smo i dalje značajan faktor u produkciji igranih programa. Iduće godine će biti znatno bolje, jer planiramo nekoliko novih stvari. Radićemo i igrane filmove, jer je donet nov Zakon o kinematografiji koji je dosta stimulativan. Ovo jesu teška vremena za rad u šoubiznis industriji, ali oni koji rade kvalitetno uvek imaju posla. Naše stare serije se ponovo repriziraju i prodaju se u čitavom regionu, tako da „Košutnjak film” uvek ima posla.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.