Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Ključna uloga medija u rebrendiranju Srbije
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

02. 08. 2013.

Izvor: Tanjug, RTV

Ključna uloga medija u rebrendiranju Srbije

Obezbeđivanje slobodnog pristupa internetu u svim gradovima Srbije jedan je od preduslova za početak rebrendiranja Srbije, jer će tako ljudi moći da komuniciraju sa svetom i da pokažu kako se živi u Srbiji, smatra jedan od vodećih svetskih akademskih predavača na temu brendiranja, Filip Mihailović.

 

Na taj način ljudi mogu da pokrenu poslove preko interneta, da komuniciraju, koriste Jutjub (Youtube), povežu se sa svetom...Treba im dati mogućnost da postuju (šeruju) o pozitivnim stvarima, proizvodima", rekao je Mihailović u intervjuu Tanjugu.

Ovaj vodeći svetski stručnjak u oblasti izgradnje brenda trenutno radi na jednom od, kako kaže, sjajnih proizvoda koje Srbija treba da upotrebi za promenu imidža u svetu.

"Trenutno radim na brendiranju fantastične rakije koja se pravi u Vojvodini, a tu su i voće, hrana, poljoprivreda. Srbija ima stvarno sjajne stvari, i sve je u načinu na koji ih predstavljamo - i to ne samo kroz ime 'Srbija'... Možemo da govorimo i o gradovima, regionima, selima, koja su posebna", objašnjava Mihailović.

On smatra da je jedna od jedinstvenih stvari koju Srbija ima slava. To je, recimo, jedan od aduta kojima Srbija može da privuče strane turiste.

"Imamo puno tradicionalnog što možemo da predstavimo, a tu su i naša umetnost, muzika, kultura. Što više komuniciramo u domenu kulture, to je bolje za Srbiju", kaže Tanjugov sagovornik.

Mihailović ističe da Srbija može da se pohvali sa puno pozitivnih stvari kada je u pitanju brending, ali kada je u pitanju rebrendiranje Srbije tu se pre svega misli na vladu i na mentalitet ljudi.

"Od 2006. godine jedina pozitivna vest je bio Novak Đoković i tenis, ali bilo je i puno negativnih vesti, a one putuju brže od dobrih. Imali smo i Pink Pantere (balkanska kriminalna grupa) i ljude koji su se njima ponosili. U redu, oni su 'genijalci' i niko nije bio ubijen u njihovim akcijama, ali Srbija je nekada imala reputaciju zemlje u kojoj žive pošteni ljudi od integriteta, a danas se ponosimo našim gangsterima", kaže on.

Određene granice, kako dodaje, moraju da postoje. Nasilje protiv gej populacije kreira ružnu sliku o Srbiji, ali se zato Egzit i sabor u Guči izdvajaju kao pozitivne stvari.

"Srbi su zabavni, pametni ljudi, hedonisti, i svi koji ih jednom upoznaju odmah ih zavole, ali potrebno nam je više kontakata i povezivanje sa ostatkom sveta, otvaranje ka njemu. Ukoliko ćutimo, ostaće o nama samo loše vesti. Moramo da šaljemo dobre vesti u svet, i to je obaveza svakog pojedinca u zemlji", naglašava Mihailović.

Po njegovom mišljenju, mediji imaju ključnu ulogu u rebrendiranje Srbije, ali kaže da ukoliko to bude čista propaganda neće imati pravi odjek. Ono što se plasira putem medija, mora biti ono što ljudi zaista rade, ali interesantno predstavljeno.   

"Razmislite samo o uticaju koji je kraljevska porodica imala u Britaniji. Srbija takođe ima dosta mladih, lepih i neoženjenih prinčeva, ali ih ne koristi na pravi način. Devojke u istočnim zemljama su opsednute prinčevima, jer su u komunizmu izgubile sve to, i sanjaju o tome da postanu princeze. Dođite u Srbiju ako hoćete da se zabavljate sa princem - to bi bila sjajna promocija", kaže Mihailović.

On smatra da bi Srbija trebalo da iskoristi ljude u dijaspori koji imaju jake veze sa Zapadom, pogotovo što i oni žele da budu angažovani.

"Dakle, ima puno zabavnih stvari koje možemo da uradimo na polju rebrendiranja Srbije, a za koje nije potreban novac", zaključio je Mihailović.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi