Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Stotinu ružičastih minuta za medijske obračune
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

19. 08. 2013.

Autor: Višnja Aranđelović Izvor: Politika

Stotinu ružičastih minuta za medijske obračune

Gradonačelniku Beograda Draganu Đilasu, tokom osam dana juna, na Televiziji Pink bilo je posvećeno skoro sat i deset minuta, pokazao je izveštaj monitoring službe Republičke radiodifuzne agencije (RRA), u koji je „Politika” imala uvid.

Kroz 19 priloga, i to u „Nacionalnom dnevniku” (emisija koja se prikazuje u terminu kada je najviše gledalaca ispred TV ekrana), vlasnik pomenute televizije Željko Mitrović tvrdio je da Đilas koristi javnu funkciju da bi stekao lični profit, vlastitu firmu „Dajrekt mediju” za ucenjivanje novinara, da hapsi nevine lekare...

U prajm tajmu ove televizije emitovani su i prilozi o navodnom zahtevu građana na društvenoj mreži Fejsbuk da list „Blic” promeni ime u „smrdljive novine”. O toj inicijativi, uz vređanje uredništva pomenutih novina, televizija s nacionalnom frekvencijom je u dva julska dana emitovala 11 priloga u ukupnom trajanju od 23 minuta.

Dvostruko više vremena 25. i 26. jula Mitrović je „poklonio” Nezavisnom udruženju novinara Srbije (NUNS) posle njihove reakcije na „nedopustivo ponašanje TV Pink koja je u svojoj centralnoj informativnoj emisiji objavila niz najprimitivnijih uvreda...” U emisijama „Nacionalni dnevnik” i „Nacionalni dnevnik – vesti dana” emitovano je za dva dana 13 priloga ukupnog trajanja od 42 minuta kao odgovor kolegijuma TV Pink na reakciju NUNS-a.

Kako je „Politika” ranije pisala, samo u jednom danu ova medijska kuća je na svojim kanalima, i nacionalnom i kablovskim, više od 150 puta emitovala prilog u kojima je napadan urednik „Blica”.

Da je reč o neravnopravnoj borbi i zloupotrebi dozvole za nacionalno emitovanje programa, dovoljno je pogledati cenovnik pomenute televizije. Da je neko drugi, ko nije vlasnik medija, poželeo da sprovede sličnu kampanju, sekundu u reklamnom bloku „Nacionalnog dnevnika” morao bi da plati 18.000 dinara, a čitav minut skoro 10.000 evra.

Podsećanja radi, Savet RRA je zbog jednostranih napada na pojedince i organizacije početkom avgusta izrekao TV Pink meru upozorenja. Sporni prilozi okarakterisani su kao jednostrani i uvredljivi napadi proistekli iz ličnog uverenja i mišljenja urednika, a Savet RRA istakao je i nemogućnost svih strana da ravnopravno učestvuju u raspravi.

Osim izrečenog javnog upozorenja, emiteru je naloženo da pročita odluku Saveta bez iznošenja komentara. Istina, Televizija Pink je to i uradila, ali odmah sutradan na njihovim kanalima emitovan je prilog u kome je komentarisana odluka, prozvani su pojedini članovi Saveta, a nastavljeni napadi na Dragana Đilasa i list „Blic”.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi