Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Potrajaće prodaja Đilasove firme
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

28. 09. 2013.

Autor: J. Rabrenović Izvor: Politika

Potrajaće prodaja Đilasove firme

Dragan Đilas se juče u Agenciji za privredne registre i dalje vodio kao suvlasnik „Multikom grupe“, preduzeća za multimedijalne komunikacije s 25 odsto udela.

 

Čini se da lider demokrata ili nije prodao svoj udeo u firmi ili da cela priča s prodajom još nije završena.

Sam Đilas je pre dva dana u Novom Sadu izjavio da je „Dajrekt medija“, u kojoj je „Multikom“ suvlasnik, u postupku prodaje, da je to proces koji traje i da će u Srbiji platiti porez.

Inače, Đilas nema zakonsku obavezu da javno saopšti za koliko je prodao firmu. To bi morao da je firma kotirana na berzi, i da ga obavezuju pravila, ili da je kupac kotiran na berzi, pa bi i on imao istu obavezu. Ovako, privatni dogovori ostaju nepoznanica za javnost, dok tu informaciju moraju imati isključivo poreske uprave kako bi utvrdile visinu poreza.

Đilasovim uticajem na medije bavio se i Savet za borbu protiv korupcije u svom Izveštaju o pritiscima i kontroli medija u Srbiji iz septembra 2011. godine. Tu se navodi da značajno mesto na tržištu reklama i marketinga imaju agencije u kojima udeo u vlasništvu ima Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda i tada zamenik predsednika Demokratske stranke. Navedeno je da je Đilas vlasnik četvrtine udela u marketinškoj agenciji „Multikom grupa“, u kojoj je nekada imao polovinu udela, a da drugu četvrtinu ima Milica Delević, šefica Kancelarije za evropske integracije Vlade Srbije.

Vlasnička struktura sada je drugačija, jer je najveći akcionar Dragoslav Ilić, koji poseduje 42 odsto, dok se 33 odsto vodi na samu „Multikom grupu“. „Multikom grupa“ osnovana je 2004. godine, a bavi se poslovima vezanim za oglašavanje u medijima, zakup medijskog prostora, finansiranje produkcija, kupovinu i prodaju televizijskih prava... „Multikom“ poseduje udele u drugim agencijama i to 93 odsto u „Dajrekt mediji“, koja se takođe bavi prodajom reklamnog prostora.

U Izveštaju saveta je navedeno da je „Multikom grupa“ većinski vlasnik domaćih preduzeća „Spark event promoušn”, preduzeća za promotivne aktivnosti, „Sports“ ADD, za knjigovodstvo, „Big print“, za štampanje, i „Frendi“, za trgovinu preko interneta, dok produkcijska kuća „Emoušn“, u kojoj je „Multikom grupa“ sve donedavno bila suvlasnik sa 49 odsto, realizuje najskuplje televizijske programe, poput „Velikog brata“, „48 sati svadba“, „Sve za ljubav“, „Menjam ženu“, „Operacija trijumf“, „Uzmi ili ostavi“...

Prema podacima koje je Savet dobio od APR-a, „Multikom“ je 7. juna 2011. godine brisan iz registra kao suvlasnik u produkcijskoj kući „Emoušn“, a kao jedini vlasnik upisano je preduzeće IMGS Gorana Stamenkovića, koji je do ove promene u vlasničkoj strukturi „Emoušna“ imao 51 odsto udela. „Multikom“ i „Dajrekt medija“ iz godine u godinu beleže rast neto dobitka, pa je tako na osnovu podataka dobijenih od Trezora NBS, Savet za borbu protiv korupcije utvrdio da i štamparija „Big print”, koja je članica „Multikom grupe“, ostvaruje direktnu poslovnu saradnju sa državnim institucijama, među kojima ima onih koji se finansiraju iz budžeta grada Beograda, čiji je gradonačelnik upravo Dragan Đilas.

Ta firma je pružala usluge i Skupštini grada Beograda, gradskoj opštini Novi Beograd, većini beogradskih pozorišta (Atelje 212, Zvezdara teatar, Beogradsko dramsko pozorište, Jugoslovensko dramsko pozorište,...), ali i Turističkoj organizaciji grada Beograda, Biblioteci grada Beograda, Kulturnom centru grada Beograda, Domu omladine, Domu zdravlja Rakovica... „Big print“ je pružao usluge i Istorijskom muzeju, Pedagoškom muzeju, Narodnom muzeju, Muzeju istorije Jugoslavije, Srpskoj akademiji nauka i umetnosti..

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi