Vesti
20. 02. 2014.
Okle milioni za TV kampanju?
Liberalno-demokratska partija Čedomira Jovanovića i Ujedinjeni regioni Srbije Mlađana Dinkića jedine su stranke koje su već krenule u predizbornu kampanju na televizijama!
Te dve partije, međutim, posluju prema izveštaju Agencije za borbu protiv korupcije, posluju s milionskim gubicima! U 2012. Čedin LDP imao je gubitak od 167.922.000 dinara, dok su dinkićevcitu godinu završili s minusom od čak 378.159.000 dinara. U medijima je, takođe, u više navrata pisano da su i jedni i drugi TV stanicama dužni silne pare za prethodnu kampanju. Odakle onda sad pare?! Na to pitanje niko ne želi jasno da odgovori.
Prave se ludi
Poreklo miliona koji se troše u kampanji još je nejasnije kad se zna da političke stranke još nisu dobile novac iz budžeta, pošto se on isplaćuje tek kad svi prijave izborne liste. Odgovore na pitanja koliko su namenili za TV spotove i kako su obezbedili novac juče nismo uspeli da dobijemo ni od URS ni od LDP. I kod jednih i kod drugih vladala je prava zavera ćutanja.
Na drugoj strani, u SNS kažu da na računu imaju dovoljno novca za kampanju, ali da još nisu počeli da emituju TV spotove jer ne žele da rasipaju novac. Socijalisti pak najavljuju da će spotovi početi da se vrte u poslednje tri nedelje kampanje, a demokrate navode da je veliko pitanje da li će uopšte imati novca da emituju i snime svoje spotove.
Koliko se plaća za politički marketing dosad je objavio samo Javni servis. Sekund reklame na RTS 1 u kampanji košta između 4.000 i 18.000 dinara, dok je Drugi program znatno jeftiniji i vredi od 3.000 do 4.400 dinara. Sve ostale stanice sa nacionalnom frekvencijom tvrde da je politika kuće da ne objavljuju cene oglašavanja stranaka u kampanji.
Isti uslovi za sve
Politički analitičar Dragomir Anđelković ističe da su URS i LDP kao davljenici koji sa hvataju za svaku slamku.
- To što je neka partija dužna ne znači da nema „crne fondove“, a sad je pravo vreme da se oni i iskoriste. Dinkić je daleko ispod cenzusa, dok se Čeda bori za opstanak i u takvoj situaciji i jedan i drugi će naći pare kako znaju i umeju. Ostalim partijama se ne žuri jer su to skupe rabote. Znate, kampanja za manje stranke košta po nekoliko miliona evra, a za velike partije meri se desetinama miliona - ocenjuje Anđelković.
Direktor „Transparentnosti Srbija“ Nemanja Nenadić kaže da su televizije dužne da prema svim političkim subjektima postupaju na isti način.
- TV stanica može da zahteva da joj avansno plate svi oni koji su im ostali dužni nakon poslednjeg izbornog ciklusa, ali taj uslov mora da važi za sve.
Stranke imaju obavezu da posle izbora Agenciji za borbu protiv korupcije da podnesu detaljan izveštaj o rashodima u kampanji u kom je sve navedeno taksativno, od troškova izrade spotova, pa do zakupa televizijskog prostora - zaključuje Nenadić.
Koliko je 2012. koštao sekund političkog marketinga*
RTS 1 3.300-16.500
RTS 2 2.800-4.000
Pink TV 3.000-20.000
TV Prva 35-125 €
B92 12 €
Hepi TV 4 €
*Izvor: Danas

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.