Vesti
15. 05. 2014.
Stranke u kadru dve nedelje
Televizijska promocija stranaka na prethodnim izborima trajala je skoro 15 dana. To pokazuje izveštaj o nadzoru emitera koji je sačinjen na osnovu monitoringa Republičke radiodifuzne agencije od raspisivanja glasanja do izborne tišine.
Tačnije, građani su kamapnju na javnim servisima i komercijalnim televizijama sa nacionalnom frekvencijom slušali 14 dana, 23 sata i 20 minuta.
To vreme obuhvata redovni informativni program, sepcijalizovane predizborne emisije, spotove i plaćene termine. Najviše prostora na „malim ekranima“ političkim partijama dala je TV B 92 tri dana i skoro 11 sati. Predizborni program na televiziji Pink zauzeo je dva dana i 13 sati, svega pet sati više nego na Prvom programu Radiotelevizije Vojvodine, odnosno osam sati više nego na RTS 1.
Zanimljivo je da nijedna od ovih televiziji nije prodala najviše TV prostora, već je to uradila Hepi TV. Spotovi i plaćeni predizborni termini trajali su 12 sati i 36 minuta, dok su Pink i B 92 emitovali po 11 sati. Na drugoj strani, predizborna promocija u informativnom programu, koja obuhvata vesti i specijalne emisije, utrošila je ukupno 12 dana i 20 sati. Skoro četvrtinu vremena tom vidu kampanje posvetila je TV B 92, za kojom slede RTV 1 sa 18 i Pink sa 16 odsto udela. Najviše vremena u informativnom programu dobila je lista koju je predvodio SNS, skoro 20 odsto ukupnog prostora, dok su demokrate „zauzele“ 15 odsto. Novodemokrate Borisa Tadića na vestima su imale 14 procenta prostora, a koalicija oko SPS 12 odsto.
Spotovi desetkovani
Manjak novca u stranačkim kasama i kraća kampanja osetila se na ovim izborima i prilikom zakupljivanja sekundi na televizijama. Za razliku od 2012, kada je na spotove i plaćene termine „otpadalo“ skoro šest dana, sada je partijsko oglašavanje trajalo tek dva dana. Skoro polovinu termina zakupili su naprednjaci.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.