Vesti
17. 12. 2014.
Mirković: Novi izazovi zbog Evropske unije
Ministarstvo kulture i informisanja će tokom naredne godine početi rad na izradi novi medijske strategije, imajući u vidu da aktuelna strategija, usvojena pre tri godine, ističe 2016. godine, ističe za Danas Saša Mirković, državni sekretar u ovom ministarstvu. Prema njegovim rečima, ona će propisivati ono što se predviđa strategijama poput važeće iz 2011. koja je predvidela donošenje medijskih zakona, izlazak države iz vlasništva u medijima i slično.
Nova medijska strategija bi trebalo da definiše ključne prioritete imajući u vidu da su medijski zakoni doneti posle 11 godina i da sada imamo nove izazove i usklađivanja u skladu sa procesom pridruživanja Evropskoj uniji, objašnjava Mirković.
Ministar kulture Ivan Tasovac, podsetimo, pre dva dana je najavio izradu nove strategije na obeležavanju završnice projekta „Kampanja za medijsku pismenost“.
On je objasnio da je ideja da u strategiji budu razrađena i dosadašnja iskustva na polju medijske pismenosti, uz dodatnu, ozbiljniju razradu planova na ovom polju.
Konačna verzija važeće medijske strategije je usvojena 2011. nakon više različitih verzija i dužeg vremena koliko se na njoj radilo. Usvojena je na kraju po hitnom postupku, na telefonskoj sednici Vlade Srbije, jer je to bio jedan od uslova da Srbija dobije status kandidata za članstvo u EU.
Poznato je da se ta medijska strategija nikada u potpunosti nije primenjivala, te ni set novih medijskih zakona nije usklađen sa tim dokumentom. Ta strategija, koja važi do 31. decembra 2015, predvidela je konkretne rokove za donošenje medijskih zakona i izlazak države iz medijskog vlasništva koji nisu ispoštovani.
Medijskom strategijom predviđeno je i osnivanje više regionalnih javnih servisa, po uzoru na pojedine evropske zemlje, ali se od te ideje ubrzo odustalo zbog finansijskih poteškoća funkcionisanja postojećeg republičkog i pokrajinskog javnog servisa. Samim tim, regionalni servisi nisu predviđeni novim medijskim propisima.
Komentari (1)
ostavi komentar17.12.
2014.
Nova strategija (o medijskoj pismenosti)?
Da li je moguce da se tvorci novih medijskih zakona vec nameravaju i spremaju da pripremaju novu medijsku strategiju? Mnoge odredbe tih novih zakona nisu jos pocele da se primenjuju, kao npr. odredbe o posebnim obavezama Regulatora iz clan 115. Zakona o elektronskim medijima. Te odredbe glase:
Odgovori"Savet Regulatora je dužan da uskladi Statut i ostala akta u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Regulator formira nove, odnosno ažurira postojeće registre, evidencije i baze podataka i propisuje obrasce za unos i izmenu podataka u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Savet Regulatora donosi opšte akte na osnovu ovlašćenja iz ovog zakona u roku od šest meseci od dana njegovog stupanja na snagu."
Pa vebsajt Regularora se i dalje naziva "Republicka Radiodifuzna Agencija" iako od nedavno u naslovu prve stranice pise "Regulatorno telo za elektronske medije".
O kakvim to iskustvma na polju medijske pismenost misli i govori ministar Tasovac? Da li on to ima na umu pojamove iz knjige (udzbenika) „O medijskoj pismenosti“? (http://www.mc.rs/upload/documents/Literatura/o_medijskoj_pismenosti-velimir-curgus-kazimir-2011.pdf).