Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Digitalizacija: I trgovcima potrebna uputstva
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

28. 05. 2015.

Izvor: Danas

Digitalizacija: I trgovcima potrebna uputstva

Od 25. maja ove godine na najznačajnijoj emisionoj stanici „Avala“ počeo je da se emituje digitalni signal. Time je počela završna faza pripreme za potrošače koji još uvek televizijski signal primaju preko sobne ili krovne antene.

 

Saveti, informacije i uputstva su se intenzivno dobijala tokom kampanje nadležnog Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Međutim, ovih dana potrošači su se javljali sa informacijama o problemima na koje su nailazili u ovoj završnoj fazi pripreme, a odnose se na jasna uputstva ili rešenja za svoje televizore i opremu.

Na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija je spisak svih prodajnih mesta po gradovima Srbije settopbox (STB) uređaja, pa je neophodno da se potrošači toga i pridržavaju i u tim prodajnim objektima kupuju.

Ukoliko STB uređaj ili televizor ispunjava tehničke zahteve određene Opštim aktom o žigu garancije „digital TV“, onda je i označen ovim žigom.

Međutim u nekim od ovih prodavnica, prema rečima potrošača, trgovci nisu bili predusretljivi i nisu se potrudili da pruže sva neophodna uputstva. To predstavlja problem, jer posebno stariji građani često nisu u mogućnosti da jasno objasne kakav model televizora imaju kod kuće, pa su im neophodna detaljnija uputstva i pomoć oko izbora i priključenja STB uređaja.

Veoma je važno da pre kupovine svaki potrošač što bolje prouči svoj televizor, prateću opremu, kao i mogućnosti priključenja odnosno povezivanja sa drugim uređajima.

Postoje različiti kablovi koje je neophodno imati, posebno: skart kabl, kompozitni kabl, s videokabl, HDMI kabl, a sve u zavisnosti od mogućnosti za povezivanje sa STB uređajem.

Takođe, ukoliko potrošači na svojim krovovima kuća poseduju antene na kojima su pojačivači signala, može se dogoditi da će imati probleme, odnosno da neće imati više od dva do tri kanala. Domaćinstva koja imaju krovnu antenu, i više televizora u kući, potrebno je da kupe jedan STB uređaj, a nikako više njih.

Problem je što su potrošači koji su izjavljivali reklamacije u nekim od ovlašćenih prodavnica bili ostavljeni na cedilu. Bez dodatnih uputstava i preporuka ignorisani su rečima da nešto verovatno nije u redu sa STB uređajem i preporučivali servis.

Podsećamo takve trgovce da je obaveza da predaju ne samo pisano već i usmeno uputstvo, kao i to da ako je nastao problem, izlože potrošaču njegova prava na osnovu Zakona o zaštiti potrošača. Potrošač prema zakonu pre slanja uređaja u servis ima pravo na zamenu ili vraćanje novca.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi