Vesti
25. 09. 2015.
Zakoni ne daju sve odgovore
Poenta Medijske strategije donete 2011. godine jeste da uredi medijski prostor i izvede državu iz vlasništva u medijima, ocenili su danas šef Delegacije Evropske unije (EU) Majkl Davenport i šef tima za pregovore sa EU Tanja Miščević, napominjući da medijski zakoni donose rešenja, ali ne daju sve odgovore.
Davenport je, na predstavljanju brošure "Pregovaračka poglavlja - 35 koraka do EU" u Narodnoj biblioteci Srbije, rekao da se, u sklopu Medijske strategije, mora imati na umu sveobuhvatna odgovornost vlasti da neguje okruženje u kojem slobode medija mogu da prosperiraju.
"To nije lako izmeriti, ali je nešto što se može procenjivati. Trebalo bi kreirati prostor za debatu u medijima. Tu su faktori i pitanje vlasništva u medijima i njihovog finansiranja", napomenuo je Davenport.
Zakoni donose rešenja, ali ne daju sve odgovore, rekao je Davenport, odgovarajući na pitanje da li su novi medijski zakoni doveli do koncentracije vlasništva i takovog uticaja da većina medija imaju iste naslove.
On je ocenio i da medijskim zakonima nije rešena velika tema, a to je oblast oglašavanja, kao i uloge različitih regulatornih tela, koja imaju odgovornost za kvalitet i obavezu da intervenišu kada se standardi ne poštuju.
Miščević je podsetila da su medijski zakoni usvojeni prošle godine i napisani u konsultacijama sa EU i njenim stručnjacima.
"Bilo je potrebno usvojiti i podzakonske akte kako bi se krenulo u privatizaciju, koja bi trebalo da bude završena 31. oktobra", naglasila je Miščević.
Time se završava jedan deo procesa, a to je izlazak države iz vlasništva u medijima, rekla je ona i dodala da onda ostaje pitanje medijskog sadržaja, koje uređuju novinari na osnovu svoje profesionalnosti i znanja.
"Sada se radi Zakon o oglašavanju u kojem će materija oglašavanja biti ozbiljnije tretirana nego u Zakonu o elektronskim medijima", najavila je Miščević.
Komentari (1)
ostavi komentar25.09.
2015.
Podsecanje
Povodom poslednjeg stava ovog teksta, zelim da podsetim gospodju Miscevic da je javnu rasprava o Nacrtu zakona o oglasavanju sprovelo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u periodu od 3. januara do 3. februara 2015. godine. U objavljenom javnom pozivu za učešće u vnojavnoj rasprava o nacrtu ovog zakona pislo je: "Po okončanju postupka javne rasprave Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija će analizirati sve sugestije, predloge i primedbe učesnika u javnoj raspravi i sačiniti izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi."
OdgovoriStavise, prema clanu 41 (poslednji stav) Poslovnika Vlade, predlagač je dužan da izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi objavi na svojoj internet stranici i portalu e-uprave najkasnije u roku od 15 dana od dana okončanja javne rasprave. Medjutim, ovaj izvestaj do danas nije objavljen iz nepoznatog razloga?