Vesti
16. 10. 2015.
Savremena formula “Večernjih novosti“
Danas obeležavamo 62. rođendan "Večernjih novosti" i ponovo svedočimo da je vreme u naš posao unelo promene koje su srušile mnoga pravila na kojima je vekovima opstajala štampa, listovi i magazini.
Uzmimo, možete postojeći list da pretumbate, redizajnirate, oplemenite na razne načine, rečju - napravite najbolji dnevni list na svetu, da se vrhunski stručnjaci slože u ovoj oceni, ali to ne garantuje da će takav list zabeležiti rast prodaje. Ni za jedan odsto.
Isto je s novim listovima.
Sport, kriminal, erotika, koji su nekada garantovano prodavali novine, već godinama uopšte nemaju uticaj na tiraže, prodaju.
Sadržaji ove vrste dostupni su u neograničenim količinama na internetu, ali... "Večernje novosti", uprkos svemu, i dalje su u vrhu po broju prodatih primeraka u Srbiji, na celom prostoru bivše Jugoslavije. Kako?
"Realno, nemate vi nikakve šanse u borbi s elektronskim medijima, internetom i televizijom, to je unapred izgubljena bitka. Štampani mediji, dnevni listovi pre svih, osuđeni su na odumiranje. Pogledaj situaciju u svetu, gase se listovi stari i preko 100 godina, tiraži strmoglavo padaju."
Ovim rečima "tešio" me je jedan poznati beogradski marketinški stručnjak kada smo, pre nešto manje od godinu dana, razgovarali o stanju na tržištu štampanih medija, a ja kukao da je sve teže i teže.
Rastasmo se neusaglašeni.
Ja sam branio stav da će štampa preživeti ovaj zaista strašan udar elektro-informisanja.
Danas sam još čvršći u tom ubeđenju.
"Večernje novosti" su mi krunski dokaz.
Varaju se oni koji misle da novine prodaje politička orijentacija istih, provladin ili opozicioni stav.
Nije to presudno, nije čak ni posebno važno, kao što odavno, rekoh već, raspojasane devojke, kriminal, sportske teme nisu neophodne da bi novine imale tiraž dovoljan za opstanak.
Danas tiražan, zanatski dobar dnevni list mora da ima sve: lep izgled, da je vrhunski uređen, zastupljenost svih formi novinskog izražavanja, kvalitetne fotografije, stav....
Naravno, mogu se listovi, o dnevnima je reč, prodavati u velikim tiražima i da nemaju sve nabrojano, ali u tom slučaju je cena objašnjenje - vrednost jednog malo krupnijeg jajeta na Kalenić pijaci.
Inače, dnevna štampa u Srbiji najjeftinija je u celoj Evropi.
Realna cena jednog primerka "Večernjih novosti" je 70 dinara.
A, kako opstajemo sa 40, samo od prodaje i marketinga, uz milionske dugove koje smo nasledili pre dve i po godine?
Priča za gospodina Riplija, verujte.
U životu nas držite vi, čitaoci, odnosno kvalitet koji svakog dana, bez izuzetka, moramo da ponudimo za vaših 40 dinara.
Zbog čega biste nas inače kupovali.
Pa, mi ne objavljujemo nijedno slovo "rijaliti sadržaja", ko je koga zaskočio, o boji donjeg veša izvođačica "umetničkih radova", smer pevanje.
Formula "Večernjih novosti" za odbranu od elektronske napasti glasi: izbeći trivijalnosti, neukus, vulgarnost, a umesto toga ponuditi sadržaje kakve savremeni konzument, koliko god da se trudio, ne može da nađe na internetu.
Hvala što nam verujete, sada, i sve ove godine.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.