Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Pomoći mladima da razumeju medijske sadržaje
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

29. 10. 2015.

Izvor: Tanjug, RTV

Pomoći mladima da razumeju medijske sadržaje

Medijska pismenost znači sposobnost orijentacije u sve većem broju informacija, a medijski pismeni ljudi su kritički prema njima i znaju da razlikuju činjenice od propagande, kao i analize od serviranih stavova, ocenili su danas učesnici panela o medijskoj pismenosti održanom u okviru Media marketa.

 

Savetnica u Ministarstvu kulture i informisanja Maja Zarić rekla je da to ministarstvo sprovodi strategiju razvoja sistema javnog informisanja koja predviđa mogućnost uvođenja projekata medijske pismenosti u sistem obrazovanja.

S tim u vezi, ona je navela da je u pojedine zakone unet pojam medijske pismenosti, kao što su zakoni o osnovnom obrazovanju i vaspitanju, o obrazovanju odraslih, o javnom informisanju i medijama i o javnim medijskim servisima.

"Medijska pismenost je sposobnost građana da pristupe medijima, da ih razumeju, kreiraju medijske sadržaje i da ih kritički vrednuju", rekla je Zarić.

Zarić je navela i da to ministarstvo sprovodi projekat "Ako imaš nešto - reci" u okviru kojeg se radi na edukaciji srednjoškolaca ali i njihovih profesora o medijskoj pismenosti".

Stručnjak na tom projektu Srđan Staletović naveo je da mladi ne razumeju dovoljno šta znači medijska pismenost.

U tom kontekstu, Staletović je napomenuo da im taj projekat omogućava da kroz različite radionice steknu potrebne veštine kako bi mogli bolje da razumeju medijske sadržaje.

Maja Vasić Nikolić iz NUNS-a navela je da to udruženje zajedno u partnerstvu sa još nekoliko organizacija uz podršku USAID-a sprovodi kampanju za medijsku pismenost ističući da je važno da se mladi osposobe za bolje razumevanje medija.

Komentari (2)

ostavi komentar
pet

30.10.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 16:17

Sta je (tacno) medijska pismenost?

"Medijska pismenost znači sposobnost orijentacije u sve većem broju informacija, a medijski pismeni ljudi su kritički prema njima i znaju da razlikuju činjenice od propagande, kao i analize od serviranih stavova, ocenili su danas učesnici panela o medijskoj pismenosti održanom u okviru Media marketa", pise na pocetku ovog teksta.

"Medijska pismenost je sposobnost građana da pristupe medijima, da ih razumeju, kreiraju medijske sadržaje i da ih kritički vrednuju", rekla u nastavku ovog teksta savetnica u Ministarstvu kulture i informisanja Maja Zarić.

Tacno je da se medju odredbama o javnom interesu iz clan5 15. stav 1. tacka 7) Zakona o javnom informisanju i medijima pominje nedefinisani izraz "medijska pismenost".

Valja napomenuti da je pocetkom decembra 2011. godine "Medija centar" obavestio javnost da je "Medijski arhiv Ebart" objavio knjigu "O medijskoj pismenosti" Velimira Curgusa Kazimira u okviru projekta sirenja medijske pismenosti (http://www.mc.rs/upload/documents/Literatura/o_medijskoj_pismenosti-velimir-curgus-kazimir-2011.pdf).

Odgovori
čet

29.10.

2015.

Neša... [neregistrovani] u 13:17

Medijska "pismenost"

Totalna suludost! Obrazovni sistem će da "uči" mlade kako da "razumeju" medijske sadržaje. Takođe će ih "učiti" kako da ih proizvode. To je ta "građanska inicijativa" koja će napraviti ludilo u svetu informisanja i manipulacije. Globalističke agenture će nam preko instruisanih neprofesionalaca zelenog ispranog mozga podmetati šta god žele.

Novinare i medije ubijaju, zar ne? Saša Mirković se već oglašava sa potrebom "licenciranja" novinara.

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi