Vesti
30. 11. 2015.
Novi kanali komunikacije menjaju sferu marketinga
Najnoviji podatak da se čak 74 odsto potrošača oslanja na društvene mreže kada donosi odluke o kupovini pokazuje koliko je kompanijama danas važno u kojoj meri su i na koji način prisutne na njima.
Društvene mreže polako pomeraju u drugi plan dosadašnje „tradicionalne" kanale razmene informacija i otvaraju veliki prostor za marketinške i PR aktivnosti kompanija.
Prema izveštaju najvećeg svetskog onlajn magazina posvećenom društvenim mrežama Soušl medija egzeminer, 92 odsto marketinških stručnjaka tvrdi da su društvene mreže izuzetno važne za njihov biznis, dok je taj procenat u 2014. godini iznosio samo 63 odsto.
Rastući značaj mobilnog interneta i digitalnih medija uslovio je ubrzan razvoj novih kanala komunikacije i inicirao sve veću upotrebu društvenih mreža u cilju unapređenja dugoročnog odnosa kompanija i ciljne grupe potrošača.
Interesantno je da je trend iz 2010. godine - da korisnici svoje naloge na društvenim mrežama proveravaju uglavnom s posla jer većina nema računar ili internet kod kuće - danas u potpunosti promenjen.
Ekspanzija pametnih telefona i mobilnog interneta omogućila je i masovnije korišćenje društvenih mreža, a prema istraživanjima, frekvencija posete društvenim mrežama u poslednje dve godine povećala se za 40 odsto.
Umesto privlačenja većeg broja pratilaca na društvenim mrežama, kao što je bio slučaj ranije, poslednjih pet godina kompanije posvećuju pažnju kvalitativnim pitanjima: koje taktike su najefikasnije? Kako povećati angažovanje fanova? Kako meriti povraćaj investicija? Kako naći pravu ciljnu grupu i koje alatke za upravljanje socijalnim mrežama su najbolje?
Najveći broj potrošača više nema dilemu gde da nađe informaciju o tome gde i šta da kupi za sebe, članove svoje porodice i prijatelje.
Prema jednom od najnovijih istraživanja, čak 74 odsto potrošača oslanja se na društvene mreže kada donosi odluke o kupovini. Pre nego što „dodaju proizvod u korpu“, oni detaljno proučavaju mišljenja, rejtinge i komentare drugih potrošača, i to upravo preko društvenih mreža, što daje veliki prostor kompanijama da ih iskoriste u marketinške svrhe.
Na Soušl bejkersu, najvećem portalu o društvenim mrežama, objavljeno je da je broj aktivnih korisnika na Fejsbuku prešao 1,4 milijarde, na Jutjubu milijardu, a Tviteru 316 miliona korisnika.
Nastup na društvenim mrežama započinje kvalitetnom razradom strategije koja, između ostalog, definiše ono što želimo da izazovemo kod ciljnih grupa, bilo da su to angažovanost ili interakcija koji utiču na stvaranje lojalnosti brendu ili prezentovanje imidža kompanije kao modernog i inovativnog. Komponenta koja strategiju svakog svetskog brenda čini profesionalnom mnogi stručnjaci za digitalne medije nazivaju G. I. V. E. (grovvth, innovation, visibility, energize).
U ovom akronimu sadržana su dva osnovna imperativa koja su iz godine u godinu nepromenjiva: rast broja fanova i rast interakcije (grovvth i visibility), a ono što je karakteristično za napredno korišćenje kanala na društvenim mrežama jeste inovacija, preko uvođenja novih formi postova i aplikacija, uz podsticanje kreativnosti fanova.
Pod „energizovanjem" se podrazumeva uticaj koji brend ostvaruje na onlajn populaciju.
Zajednička karakteristika svih društvenih mreža jeste dvosmerna, odnosno interaktivna komunikacija i iniciranje razgovora s publikom. Ovaj aspekt predstavlja ključnu činjenicu evolucije društvenih medija: komunikacija više nije jednosmerna i brend ne govori sam za sebe, već kreira okruženje u kome se o njemu pozitivno govori, a veliku ulogu ima i činjenica da u realnom vremenu možemo dobiti povratnu informaciju javnosti.
Era digitalnih medija dovela je do toga da od „lajkova“, odnosno dopadanja, doslovno dolazimo do stvaranja dubljeg odnosa prema brendu.
Treći korak ove transformacije je nešto više i od lojalnosti, a to je sposobnost da potrošača zadržimo ne samo kao kupca već kao lojalnog ambasadora naših vrednosti.
Značaj društvenih mreža Srbija kao primer U Srbiji postoji više od 3,5 miliona Fejsbuk naloga, što čini oko 50 odsto populacije.
U Srbiji su „najmobilniji" korisnici Tviter aplikacije, a njihov broj je prešao 400.000. Na svetskom nivou Instagram predstavlja najbrže rastući kanal, koji, primera radi, u SAD koristi 53 odsto mladih i 23 odsto starijih, i trenutno ima 400 miliona aktivnih korisnika u svetu. U Srbiji su ove brojke daleko od svetskog trenda i veoma mali broj kompanija ima razvijen nastup na ovoj društvenoj mreži. Broj korisnika Jutjuba u Srbiji je tri miliona, Instagrama 380.000, a Tvitera 360.000.
- Među kompanijama u Srbiji koje razumeju značaj društvenih mreža i prednjače u njihovom korišćenju je i NIS. NIS stranica na vodećoj globalnoj društvenoj mreži Fejsbuk postoji od 2010, tokom 2014. broj pratilaca povećan je za oko 75 odsto, a trenutno ih je više od 197.000.
Kompanijin Linked In nalog najpopularniji je u Srbiji sa više od 12.000 pratilaca. Objavljuju se vesti o poslovima i praksama koje su relevantne za populaciju potencijalnih kandidata za posao. NIS je osvojio prestižnu nagradu u kategoriji Najbolji nastup na društvenim mrežama u 2014. godini časopisa PC Pres.

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.