Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Partijama se ukida zakup termina
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

16. 03. 2016.

Autor: I.M.- V.M. Izvor: Večernje novosti

Partijama se ukida zakup termina

Predizborna kampanja proteći će prvi put bez zakupljenih stranačkih termina na televizijama! Ovo novo pravilo, objašnjavaju u Regulatornom telu za elektronske medije (REM), uvedeno je da ne bi stranke koje imaju velike budžete zakupile veliki broj sati na televizijama.

Mitinzi će moći da budu emitovani, ali prema procenama urednika, kao deo predizbornog programa, i bez diskriminacije stranaka.

Još jedna novina je da ovog puta i komercijalne televizije moraju sa strankama da potpišu ugovore o saradnji, ako žele da se njihov program emituje. Do sada su tu obavezu imali samo javni servisi - Radiotelevizija Srbije i Radiotelevizija Vojvodine.

Kako bi u kampanji bilo što manje kršenja pravila, stručne službe REM rade pojačano.

- Prvi put se nadzor predizbornog programa vrši odvojeno od standardnog nadzora - kaže za "Novosti" Goran Petrović, zamenik predsednika Saveta REM. - Počeo je da radi i novi softver, tako da se programi dvostruko snimaju 24 časa, bez prestanka.

Da ne bi dobili kaznu, emiteri će morati da poštuju Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koji je REM objavio. Tamo je, između ostalog, navedeno da predizborni program mora biti odvojen zvukom i slikom od ostatka programa, a tokom trajanja mora da bude jasno označen tekstualnim obaveštenjem. Ne sme se emitovati u toku i najmanje deset minuta pre ili nakon emitovanja emisija za maloletnike. REM će reagovati na svaku nepravilnost.

Zabranjeno je prikriveno emitovati predizborni program, predstavljajući ra kao informativni ili neki drugi program. Sve liste na televizijama moraju da budu zastupljene "bez diskriminacije", kaže pravilnik.

Televizije imaju obavezu da emituju političke oglase svih izbornih lista. Ako je zainteresovanost veća od slobodnih reklamnih minuta, oni moraju da budu raspoređeni srazmerno zainteresovanosti.

Televizije ne smeju u udarnim terminima, kao vesti dana i glavne naslove, da objavljuju istraživanja javnog mnjenja koja procenjuju kako se stranke "kotiraju".

"Veto" na zabavne emisije

Političari, tokom predizborne kampanje, ne smeju da gostuju u zabavnim emisijama, igranom, dečjem i sličnim programima. Izuzetak je samo ako je sadržaj snimljen bar godinu dana pre raslisivanja izbora. Zabranjeno im je i da preuzimaju ulogu voditelja i reportera u TV programima.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi