Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Bez reklama na RTS-u?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

15. 12. 2009.

Izvor: Danas

Bez reklama na RTS-u?


Predlog Asocijacije medija za izradu novog Zakona o oglašavanju

Beograd - Asocijacija medija donela je jednoglasnu odluku o predlogu za izradu novog Zakona o oglašavanju, kojim bi se ukinulo oglašavanje na javnom servisu i kojim bi se sprečilo da komercijalne televizijske stanice dobiju više vremena za reklame, objašnjava za Danas Veselin Simonović, predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija.

On dodaje da je ovaj predlog donet kako bi se poštovao Zakon o oglašavanju, jer mnoge stanice krše pravila o reklamiranju probijanjem termina, čime se „odliva novac iz štampanih medija u elektronske“.

- Formirana je Radna grupa za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, u kojoj Asocijacija medija ima dva predstavnika. Predlog o ukidanju oglašavanja na javnom servisu donet je kako bi štampani mediji mogli da prežive u narednim godinama. Slična situacija je i u Hrvatskoj. Ne znam da li je takav predlog tamo usvojen, ali ako nije, sigurno će biti - ističe Simonović.

Aleksandar Tijanić, generalni direktor Radio televizije Srbije, ističe za naš list da je ovakav predlog „apsolutno nemoguć“ i da se „ne smeju pogoršavati uslovi rada javnog servisa ni po kojem osnovu“.

- Javni servis je zbog bombardovanja, tehničke zaostalosti i velikog broja zaposlenih u teškoj ekonomskoj situaciji. Prihod od marketinga skoro je jednak visini prihoda od pretplata. Trenutni prihod javnog servisa od marketinga čini skoro polovinu ukupnih prihoda, jer je stanovništvo sve siromašnije - objašnjava Tijanić.

On navodi da prihod RTS ove godine iznosi oko 90 miliona evra, od čega je 50 od pretplata, a 40 miliona evra od marketinga. U slučaju ukidanja oglašavanja na RTS-u, Tijanić objašnjava da bi država morala da izdvoji sredstva za rad javnog servisa iz svog budžeta, jer je na to obavezuju evropski propisi.

- Ukoliko se ukine oglašavanje na RTS-u, novac neće ići u štampane medije već će ga podeliti Veran Matić, Željko Mitrović i Foks televizija, odnosno privatni komercijalni mediji. Ova inicijativa je potekla još pre dve godine od komercijalnih televizija, koje na taj način zbog ekonomske krize stvaraju sukob štampanih medija sa RTS-om - naglašava Tijanić.

Direktor RTS-a kaže da u Hrvatskoj takav predlog ne postoji već je to „samo diskusija“.

- Naravno da se mora pomoći štampanim medijima i pametne države su donele propise, prema kojima se jedan deo sredstava uloženih u oglašavanje u elektronskim medijima mora izdvojiti i za štampane. Uglavnom je to odnos devet prema jedan - kaže Tijanić.

Antrfile : Žarković: Ne verujem da će predlog proći

Dragoljub Žarković, glavni urednik „Vremena“, objašnjava za Danas da je suština predloga o ukidanju reklama na javnom servisu vraćanje zakonitosti u oglašavanje u elektronskim medijima, koji krše pravila i emituju reklame duže nego što je dozvoljeno.

- Postoje i ekstremni predlozi, kao što je ukidanje oglašavanja na RTS-u. Međutim, ostajem pri izjavi za B92, koja je pogrešno protumačena, da ne verujem da će takav predlog moći da prođe - napominje Žarković.

B. Cvejić

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi