Vesti
27. 04. 2016.
Zašto se mediji fokusiraju na mladu publiku
Veština tumačenja medijskih sadržaja i poruka sve je važnija u savremenom društvu, pre svega kada je reč o mlađoj populaciji. U eksluzivnom intervjuu za RTS, Endi Radok, profesor Univerziteta Monaš u Melburnu koji se već godinama bavi istraživanjem medija i načinom na koji kreiraju društvenu stvarnost, govori o tome kako mladi koriste medije, i sa kojim se izazovima, pri tom, suočavaju.
Zanimljivo je posmatrati kako mladi koriste medije i na koji način su u njima predstavljeni, jer nam taj odnos ukazuje u kojoj meri mediji oblikuju naš svet.
Profesor Endi Radok tvrdi da svako društvo posebno brine o tome kako mediji utiču na mlađu publiku:
„Mediji u mladim ljudima vide glavne korisnike medijskih sadržaja, odatle i dolazi stalna zabrinutost društva zbog negativnog uticaja medija na mlade - bilo da govorimo o gangsterskim filmovima iz 30-ih, stripovima iz 50-ih, bilo o rep muzici, i rijaliti programima koji su danas aktuelni. Verujem da mladi ljudi zaista postaju politički simboli koji ukazuju na promene kroz koje čitava društva prolaze. Oni su na neki način simboli i političkih i istorijskih promena. Mislim da je to razlog zašto brinući se zbog uticaja medija na mlade, mi u stvari brinemo zbog nekih drugih dešavanja u društvu".Profesor Radok naglašava da je važno da shvatimo da mediji zaista kreiraju našu realnost, tj. političku stvarnost, što posebno utiče na mlade, koji zbog određenog stila oblačenja i načina na koji se on predstavlja u medijima često postaju žrtve diskriminacije ili izazivaju nepoverenje drugih ljudi (to je primer kako jedna medijska priča postaje stvarnost).
Mladi se u određenoj meri i plaše medija: „Ako razmišljamo o video igrama i nasilju, posebno o pištoljima i sličnim stvarima, shvatićemo da mediji stvaraju strah kod mladih - u smislu toga šta bi moglo da im se dogodi. Postoji i druga vrsta straha koja je manje očigledna i predstavlja neku vrstu anksioznosti koja se budi kod mladih. Ta vrsta straha odnosi se na preispitivanje toga ko su oni zaista, šta donosi budućnost, kako njihova tela treba da izgledaju, šta mogu da očekuju, kako da putem socijalnih medija predstave sebe poput slavne ličnosti i stvore određenu vrstu popularnosti."
Istakavši da mladi najbrže proniknu u poruke medijskih sadržaja jer ih najbolje razumeju, Radok je zaključio da mladima ne treba da predajemo o medijskoj pismenosti, već da od njih učimo.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.