Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Nova medijska strategija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

24. 06. 2010.

Izvor: RTS

Nova medijska strategija

Ministar kulture Nebojša Bradić najavio je da će sutra biti predstavljena strategija uređenja medijskog tržišta u Srbiji. Povlačenje VAC-a iz Srbije isključivo ekonomske prirode, ocenjuje Bradić.





Gostujući u Dnevniku RTS-a, ministar kulture Nebojša Bradić najavio je da će sutra biti predstavljena strategija uređenja medijskog tržišta u Srbiji, koju bi, posle dvomesečne javne rasprave, vlada trebalo da usvoji u oktobru.

Cilj strategije je uređivanje medijskog tržišta, vodeći računa prevashodno o javnom interesu u oblasti informisanja i o najboljim primerima evropske prakse.

Njenom primenom rešenja, koja su bila loša u prošlosti, biće popravljeno i ono što je ugrozilo poslovanje medija, biće postavljeno na dobar, evropski put za srpske medije, rekao je Bradić.

Ministar je istakao da je nezavisna agencija obavila studiju, koja je osnov za izradu strategije o medijima i koja će jasno definisati položaj i ulogu srpskih medija, odnosno medijskog tržišta u narednom periodu.

Ta studija je dobar okvir za uključivanje brojnih stručnjaka, koji će imati vremena da taj dokument poboljšaju da bi ga usvojila vlada u oktobru, rekao je Bradić.

Strategija će, prema njegovim rečima, biti dobra osnova za buduću diskusiju i javnu raspravu u naredna dva meseca, a šest tematskih radionica obuhvatiće oblasti koje su bitne za medije.

Ministar je istakao da je "uzorak pravljen u odnosu na evropsko zakonodavstvo" i da su uporedni primer bile zemlje koje imaju razvijenu medijsko tržište, kao što su Danska, Austrija, koje su sličnog obima i veličine Srbije, ali i Nemačka, kao jedna od država koja predstavlja jedan od uzora za određene oblasti u evropskim integracijama.

Govoreći o sredstvima EU namenjenim za medije, odnosno projekte, Bradić je objasnio da je reč o sredstvima EU od 3,3 miliona evra.

Prema njegovim rečima, podršku je dobilo 25 medijskih projekata, a jedan projekat, Šta ja imam od toga, vredan 94.000 evra, dobio je i RTS.

Ekonomski razlozi povlačenja VAC-a

Povodom povlačenja VAC-a iz Srbije i polemike koja je usledila, Bradić je odgovorio da je Ministarstvo kulture, koje je zaduženo za informisanje, posvećeno medijskom pluralizmu i profesionalizaciji medija.

Bradić je istakao da Ministarstvo u ovom trenutku nije dobilo nikakve zvanične zahteve, niti informacije u vezi sa tim i da ne može davati zvaničan stav na polemiku koja se vodi u javnosti.

"Pretpostavljam da se radi o razlozima isključivo ekonomske prirode, zato što je u svetu, pa i u Srbiji, položaj štampanih medija ugrožen novim medijskim tehnologijama i ljudi u prvom redu štite ekonomske interese", rekao je Bradić.

Ministar je naglasio da su državi važni stabilni partneri, da će se voditi računa o državnom interesu i da će vlada i nadležno ministarstvo imati svoj stav.


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi