Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Svaki treći se informiše putem interneta
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

02. 07. 2010.

Izvor: Danas

Svaki treći se informiše putem interneta


Istraživanje „Mladi i novi mediji“

Beograd - Za 77 odsto ispitanika i 60 odsto mladih od 12 do 29 godina glavni izvor informisanja je televizija, dok se potom stanovnici Srbije najviše informišu putem interneta, što je odgovorilo 13 odsto njih i skoro 30 odsto mladih koji su „rasli uz digitalne tehnologije“, rezultati su istraživanja „Mladi i novi mediji“, koje su obavili Ipsos Stratedžik marketing i Ajreks Srbija.

Istraživanje, obavljeno telefonskim anketiranjem više od 2.000 ispitanika starijih od 12 godina, pokazuje da je skoro 68 odsto mladih svakodnevno na internetu, dok taj procenat u ukupnom broju ispitanika iznosi 36 odsto. Internet se najčešće koristi za pretragu informacija, čitanje vesti, slanje i primanje pošte, skidanje sadržaja i socijalne mreže.

- Internet više koriste muškarci nego žene i to uglavnom starosti između 12 i 29 godina. Najviše korisnika interneta je sa fakultetskim obrazovanjem i iz Beograda - rekla je Jasna Milošević, direktorka medija Ipsos Stratedžik marketinga.

Prema rezultatima istraživanja, polovina ispitanika ima otvoren nalog na Fejsbuku, kao i tri četvrtine mladih do 29 godina. Kada je reč o mobilnim telefonima, svaki treći ispitanik sluša radio na svom telefonu, dok svaki peti pristupa internetu na ovaj način.

Predrag Kurčubić iz Ipsos Stratedžik marketinga predstavio je i rezultate istraživanja među korisnicima interneta, podrazumevajući pod njima one koji makar jednom nedeljno koriste ovu globalnu mrežu. Ispitivanje je urađeno u oko osam većih gradova, a ispitano je više od 500 ljudi.

Prema ovim rezultatima, oko dve trećine korisnika interneta ima profil na Fejsbuku i u proseku su ulogovani tri sata, a aktivni sat i 45 minuta. Kao osnovno sredstvo komuniciranja 35 odsto ispitanika je navelo fiksni telefon, 24 odsto mobilni, 15 odsto komunikaciju uživo, 13 odsto sms poruke, a 12 odsto internet.

Antrfile: Internet - moderan


Mladi su opisali internet kao moderan, brz i interaktivan, a televiziju i štampu kao uticajne, informativne i ozbiljne. Radio i magazine mladi vide kao spontane, prijateljske i zabavne.

B. C.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi