Vesti
02. 07. 2010.
Svaki treći se informiše putem interneta
Istraživanje „Mladi i novi mediji“
Beograd - Za 77 odsto ispitanika i 60 odsto mladih od 12 do 29 godina glavni izvor informisanja je televizija, dok se potom stanovnici Srbije najviše informišu putem interneta, što je odgovorilo 13 odsto njih i skoro 30 odsto mladih koji su „rasli uz digitalne tehnologije“, rezultati su istraživanja „Mladi i novi mediji“, koje su obavili Ipsos Stratedžik marketing i Ajreks Srbija.
Istraživanje, obavljeno telefonskim anketiranjem više od 2.000 ispitanika starijih od 12 godina, pokazuje da je skoro 68 odsto mladih svakodnevno na internetu, dok taj procenat u ukupnom broju ispitanika iznosi 36 odsto. Internet se najčešće koristi za pretragu informacija, čitanje vesti, slanje i primanje pošte, skidanje sadržaja i socijalne mreže.
- Internet više koriste muškarci nego žene i to uglavnom starosti između 12 i 29 godina. Najviše korisnika interneta je sa fakultetskim obrazovanjem i iz Beograda - rekla je Jasna Milošević, direktorka medija Ipsos Stratedžik marketinga.
Prema rezultatima istraživanja, polovina ispitanika ima otvoren nalog na Fejsbuku, kao i tri četvrtine mladih do 29 godina. Kada je reč o mobilnim telefonima, svaki treći ispitanik sluša radio na svom telefonu, dok svaki peti pristupa internetu na ovaj način.
Predrag Kurčubić iz Ipsos Stratedžik marketinga predstavio je i rezultate istraživanja među korisnicima interneta, podrazumevajući pod njima one koji makar jednom nedeljno koriste ovu globalnu mrežu. Ispitivanje je urađeno u oko osam većih gradova, a ispitano je više od 500 ljudi.
Prema ovim rezultatima, oko dve trećine korisnika interneta ima profil na Fejsbuku i u proseku su ulogovani tri sata, a aktivni sat i 45 minuta. Kao osnovno sredstvo komuniciranja 35 odsto ispitanika je navelo fiksni telefon, 24 odsto mobilni, 15 odsto komunikaciju uživo, 13 odsto sms poruke, a 12 odsto internet.
Antrfile: Internet - moderan
Mladi su opisali internet kao moderan, brz i interaktivan, a televiziju i štampu kao uticajne, informativne i ozbiljne. Radio i magazine mladi vide kao spontane, prijateljske i zabavne.
B. C.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.