Vesti
15. 11. 2018.
Stručni skup u petak u Čačku: Osnovni pojmovi ekonomije za novinare
Stručni skup pod nazivom „Osnovni pojmovi ekonomije za novinare“ biće održan u petak i subotu u Domu kulture u Čačku na Trgu narodnog ustanka broj 2.
Prvog dana interaktivna predavanja za medijske radnike biće održana u periodu od 15 do 18 časova, a u subotu 17. novembra skup će trajati od 9 do 12 sati. Predavanja će održati magistri ekonomskih nauka i diplomirani ekonomisti sa dugogodišnjim uredničkim i novinarskim iskustvom.
Medijskim radnicima će biti preneta osnovna znanja o ekonomskim pojmovima s kojima se svakodnevno susreću u svom radu. U medijskim sadržajima u Republici Srbiji, privreda, ekonomija i poslovanje su vrlo česte teme.
Čak i u medijskim sadržajima koji se bave drugim temama, vrlo često se sreću ekonomski pojmovi i termini.
Doslovno je nemoguće naći primerak novina ili časopisa u kojima nema reči „cena“, „budžet“, „preduzeće“, „račun“, „porez“, „uplata“, „inflacija“, „bilans“, „deficit“, „suficit“, „ponuda“, „tražnja“, „prihod“, „rashod“, „trošak“, „obračun“, „devizni kurs“, „privreda“, „ekonomija“, „ekonomika“ ili neke druge reči koja se odnose na neki ekonomski pojam.
Pomenute reči su nezaobilazne u štampanim medijima, u televizijskim i radio emisijama i na internet portalima, pa čak i u dečijim časopisima.
Analizom medijskih sadržaja u domaćim medijima može se lako uočiti da novinari i urednici nedovoljno poznaju pojmove iz oblasti ekonomije ili ne poznaju dovoljno ekonomske zakonitosti da bi sprečili sagovornike da manipulišu ekonomskim pokazateljima, a time i javnim mnjenjem.
Često se koriste neodgovarajući i pogrešni izrazi što dovodi do zabune i nepravilnog informisanja čitalaca, gledalaca i slušalaca.
Nije neobično videti novinski tekst u kome se, recimo, umesto „broker“ navodi „diler“ ili umesto „rashod“ govori „trošak“.
Retko koji novinar razlikuje pojmove „društveni bruto proizvod“ i „bruto društveni proizvod“, a mnogi mešaju pojmove „bankrot“ i „stečaj“.
Opisano dovodi do zabune i neodgovarajućeg shvatanja medijskih sadržaja.
Pozivamo medijske radnike Čačka i Zapadne Srbije da prisustvuju edukaciji i unaprede svoje poznavanje ekonomske terminologije u interesu svojih čitalaca, slušalaca ili gledalaca.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.