Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси  |  Суд одлучио: ТВ Смедерево није правдало пројекат, али не мора да врати новац
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси

25. 01. 2019.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

Суд одлучио: ТВ Смедерево није правдало пројекат, али не мора да врати новац

Привредни суд у Пожаревцу одбио је тужбени захтев да ТВ Смедерево д.о.о. врати два милиона динара Граду Смедереву колико је ова медијска кућа добила на Конкурсу за суфинансирање медијских пројеката у 2017. години.

Како УНС сазнаје, Град је уложио жалбу на ову пресуду.

„ТВ Смедерево имало је обавезу да програм емитује у трајању од 138 сати. Достављен је медијски садржај од 151 минут и 43 секунде на компакт диску на коме су снимљена 22 прилога (вести), при чему се не може несумњиво закључити да је тај садржај и емитован“, наводи се у тужби Града Смедерева. Даље се додаје да се Град обраћао oвој медијској кући да садржаје доставе и у додатном року како би био испоштован уговор који је ТВ Смедерево потписало са Градом, што оно није урадило.

Одговарајући на тужбу, ТВ Смедерево је навело да је реч о „опструкцији“ Градске управе због чега пројекат под називом „Смедерево данас“ није оправдан у целости, стоји у образложењу пресуде суда у коју је УНС имао увид.

„ТВ Смедерево ниједном није било званично обавештено о друштвеним дешавањима у граду, нити су им били упућени позиви да присуствују коференцијама за новинаре, манифестацијима и није било могуће пронаћи саговорнике на теме у вези са радом локалне самоуправе, јер су позиве ове медијске куће одбијали сви“,  пише у одговору на тужбу ТВ Смедерева.

Супротно, Град Смедерево у тужби наводи да према обавезама из уговора он није био у обавези да ТВ Смедерево зове на дешавања, као и да ова медијска кућа „није пружила ниједан материјални доказ о опструкцији од стране локалних власти“.

На саслушању, како стоји у образложењу пресуде, директор ове медијске куће Јовица Шешлак навео је да се након приватизације ТВ Смедерева променио однос Града тако што је „опструиран рад телевизије“.

„Опструкција је била кроз неблаговремену примопредају имовине која је започета у августу 2017. године и до данас није завршена“ (пренос капитала без накнаде, прим. УНС), наводи се у сведочењу Шешлака и додаје да је резултат тога била „заплена комплетне опреме телевизије, а коју су након тога морали да купују из сопствених средстава“.

Он је негирао наводе из тужбе да није емитован довољан број минута програма, већ да „вести трају од три до пет минута и да се емитују десет пута дневно, а дневник који траје 20 минута, емитује се три пута дневно, што значи да је минутажа већа".

Суд је саслушао и заменика градоначелника Града Смедерева Бојана Теофиловића који је навео да овај поступак не представља правни, већ политички проблем.

„Градоначелница Града Смедерева Јасна Аврамовић становишта је да је Јовица Шешлак непожељна особа“, рекао је на саслушању Теофиловић, а стоји у пресуди.

Приликом консултације са Јасном Аврамовић, Теофиловић је, како је рекао, „од ње добио инструкције да не гостује на ТВ Смедерево јер ову телевизију води Шешлак који је непожељна личност“ . У пресуди стоји да је Теофиловић изјавио да се то дешавало неколико пута, али да се он није могао сетити када тачно.

Он је изјавио и да је било конференција за медије које је организовао Град, као и да се скоро сваки дан дају изјаве за медије, али да ТВ Смедерево није позивано и да је „избегавано за давање изјава“.

Теофиловићево сведочење судија Сава Тошић прихватио је у целости, сматрајући га „јасним, објективним и непристрасним“, јер је оставило „утисак искрености“.

Суд је утврдио да је ТВ Смедерево делимично испунило своје обавезе, зато што је емитовало информативни програм у трајању од 151 минут и 43 секунди, иако је према пројекту требало да емитује 138 сати програма.

Међутим, суд наводи да 151 минут и 43 секунди треба да се помножи са бројем десет, зато што је емисија емитована по десет пута сваког дана, како је навео тужени, па се тако добија преко 25 сати програма.

„Суд није прихватио као доказ извештај кабинета градоначелнице Града Смедерева да није одржана ниједна конференција за новинаре, с обзиром на то да конференције могу да одрже и други органи и функционери локалне самоуправе, јавна предузећа и институције“, наводи се у пресуди.

„Обавеза Града није била само да ТВ Смедереву пренесе средства, већ и да својим активностима омогући туженом да на сваки начин пружи информације неопходне за прављење информативног програма“, истакао је суд у образложењу.

ТВ Смедерево је суду указало и да га је Град спречио да спроведе пројекат, зато што му је другу половину новца пренео у другој половини последњег месеца реализације пројекта, а да су они „мала медијска кућа са великим финансијским проблемима“, па није могло да испуни уговорне обавезе.

У пресуди се даље наводи да је тачно да ТВ Смедерево Граду није „испунио ни своју обавезу достављања доказа о наменском утрошку средстава“, али да је то само један део уговорне обавезе.

„Како Град Смедерево није омогућио ТВ Смедереву испуњење главне уговорне обавезе-информисање јавности, не може очекивати ни да му ова медијска кућа достави извештај за нешто што није могао да урадио“, оценио је суд.

 

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси