Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Korišćenje TikTok-a da se privuku mladi ljudi da prate vesti
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

04. 01. 2024.

Autor: IJNET/NUNS Izvor: NUNS

Korišćenje TikTok-a da se privuku mladi ljudi da prate vesti

Međutim, mladi ljudi pokazuju znake zamora od vesti. U današnje vreme oni takođe nalaze manje zadovoljstva u čitanju vesti, kada se poredi sa prethodnim godinama.

Imajući ovo na umu, kako mediji mogu efikasno angažovati mladu publiku?

Da bih to saznala, razgovarala sam sa dva istaknuta TikTok influensera koji su upućivali mlade ljude na vesti. Kelsi Rasel je diplomirana studentkinja sa Univerziteta Kolumbija koja je postala viralna zbog svakodnevnog čitanja novina, u kojima objašnjava članke na lako razumljiv, strastven način. Vitus Spehar, takođe poznat kao V Spehar, je voditelj Under The Desk News-a, a takođe pomaže u vođenju TikTok naloga Wašington Post-a.

Upoznajte ljude tamo gde su oni

Da bi angažovali mlade, novinari prvo moraju da budu na platformama koje mladi koriste. TikTok je jedna takva platforma. „Zašto TikTok? Tamo su [mladi ljudi]. Nama je to bitno. Dakle, trebalo bi da to učinimo važnim na smislen, edukativan način“, rekla je Rasel. Novinari mogu da koriste TikTok da prate viralne senzacije i povezuju ih sa većim trendovima koji imaju odjeka kod mladih ljudi, dodala je ona.

TikTok-ova stranica „Za vas“ je posebno vredan alat za privlačenje publike vestima. Omogućava korisnicima da se povežu sa drugima putem komentara ili direktnih poruka.

Spehar je, na primer, koristio TikTok komentare koje je vodila stranica „Za tebe“ da poboljša izveštavanje Under the Desk News-a o povlačenju američkih trupa iz Avganistana 2021. Oni su Speharu dali uvid u to kako su vojne porodice povezane sa ovim pitanjem bile pogođene. Kao odgovor, Spehar je usredsredio svoje izveštavanje na ovaj aspekt povlačenja.

 „Prvo sam švatio da je moć koju imate [na TikTok-u] zapravo da razgovarate sa ljudima, a da ne znate uvek ko su oni. Ali uz TikTok, zbog funkcije direktne poruke zaista imate priliku da odmah čujete povratne informacije o tome kako vaše vesti ili kako vaša priča utiče na druge ljude“, rekao je Spehar.

Uključite mladu publiku izvan TikTok-a

Novinari mogu da iskoriste TikTok da usmere mlade ljude ka detaljnijem izveštavanju.

Na primer, dok mnogi gledaoci uživaju u izveštavanju na TikTok-u, Spehar takođe dobija zahteve za materijalom za čitanje ili dodatnim izvorima koji stoje iza njihovog izveštavanja. „Radim šest priča po večeri[…] i vi ste zainteresovani za [jednu] priču. Šta prvo uradite? Ne tražite još video zapisa. Potražite još štampanih članaka“, rekao je Spehar.

Kao odgovor, Spehar je angažovao novog urednika da počne da nudi njuzletere za svoje pratioce. Njihova dva njuzletera – jedan koji se dublje bavi ključnim temama u vestima, a drugi fokusiran na širenje dobrih vesti i dirljivih priča – objavljuju se dva puta mesečno.

Frilens novinari na TikToku bi mogli da razmotre saradnju sa novinskim organizacijama koje imaju nivo proizvodnje izveštavanja na terenu i domet na više platformi kako bi pružili detaljnije informacije o onome što proizvode u aplikaciji, predložio je Spehar.

Promovišite medijsku pismenost

TikTok Kelsi Rasel na svojim Tik tok snimcima čita novine i razgovara o najvažnijim pričama i beleškama koje ostavlja na marginama dok ide. Njen glavni cilj je da uspostavi osnovu za medijsku pismenost za svoje gledaoce, kako bi ih pripremila da kasnije savladaju složenije članke.

U jednom video snimku objavljenom u oktobru, Raselova je pregledala tri različite novine sa člancima na naslovnoj strani o smenjivanju kongresmena Kevina Makartija sa mesta predsednika Predstavničkog doma SAD. Ona vodi gledaoce kroz metod pisanja eseja na tu temu. „Kako ću očekivati da svi budete medijski pismeni ako vas ne naučim kako da napišete esej?“ Rasel kaže u videu.

Rasel je osetila uticaj njenih video zapisa posebno u učionicama. „Skupila sam publiku nastavnika, profesora, a oni su […] uključili moje TikTok-ove u svoje časove kako bi pomogli svojim učenicima da se postanu pasionirani medijskom pismenošću“, rekla je ona.

Rasel je dalje preporučila da novinari i novinske kuće ohrabruju studente da traže vesti izvan društvenih mreža. „Škole i fakulteti su toliko interesantna mesta koje mislim da štampani mediji nisu dotakli“, rekla je ona. „Kako izgleda dati svim brucošima na fakultetu besplatnu pretplatu? […] Kako izgleda da poslovna sekcija Njujork Tajmsa dopre do 10. razreda AP časa istorije SAD?“

Shvatite da digitalno i štampano idu ruku pod ruku

Digitalne platforme, bilo da se radi o veb stranici medijske kuće ili društvenim mrežama, nisu zamena za štampu; niti bi štampani mediji trebalo u potpunosti da se razlikuju od digitalnih, rekla je Rasel. „Moramo da napustimo debatu ’koji će preživeti?‘ i razmisliti o tome kako oni mogu da rade jedni sa drugim da bi preživeli?“, dodala je ona.

Kao redakcija, razmislite kako vaše štampane novine mogu privuđi mlađu publiku, posebno onu koja se suočava sa digitalnim zamorom i preduzima korake da izbegne preveliku potrošnju na mreži. Kao što je Raselova raspravljala, štampane vesti mogu biti dobar način da se vesti čitaju na zdrav način, omogućavajući čitaocima da kontrolišu informacije koje konzumiraju umesto da ih odredi algoritam.

„Znala sam da će me čitanje novina navesti da pronađem informacije koje neću naći na mreži jer nema algoritma“, rekla je ona.

Štampana verzija priče može da sadrži detaljne informacije, ali bez ometanja koje često dolaze sa digitalnim platformama, kao što su video snimci, audio snimci, iskačući prozori za reklame ili telefonska obaveštenja. Koristeći platforme na jedinstven strateški način, novinske kuće mogu da obezbede različite puteve čitaocima da se dublje angažuju u pričama.

„Trebalo bi da sve priče budu pokrivene na različite načine, tako da čitaoci imaju priliku da kažu: ’Dobro, šta ja znam da ću dobiti ako pročitam digitalnu verziju? I kako će štampana verzija dopuniti to?’“, rekla je Rasel.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi