Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Hrvatska: Pada gledanost televizije, a raste čitanost žute štampe
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 04. 2013.

Izvor: Poslovni.hr

Hrvatska: Pada gledanost televizije, a raste čitanost žute štampe

Presscut i Medianet predstavili su novu metodu praćenja medija koja istovremeno prati društvene mreže, portale i komentare na portalima. Prvi puta otkada se u Hrvatskoj meri gledanost, porastao je broj onih koji uopšte ne gledaju televiziju.

Prema istraživanju koje je u sredu u Hrvatskom novinarskom domu predstavila Darja Kupinić Guščić, direktorica Media neta, broj ljudi koji uopšte ne gledaju televiziju u februaru ove godine iznosio je gotovo šest posto. "

 

To je statistički vrlo značajan pad gledanosti, jer je broj onih koji uopšte ne gledaju televiziju u julu iznosio 3,5 posto. Ne znamo koji je razlog tome ni je li to privremeni trend. Nije to nešto alarmantno, ali prvi put se dogodilo da pada televizija koja je do sada uvek rasla", poručila je Kupinić Guščić dodajući kako je na pad gledanosti najviše uticao pad nacionalnih programa, a primećen je rast gledanosti televizija koje se bave sportskim sadržajem.

Generalno gledajući, pozicije gledanosti televizija podjednake. Nova TV još uvijek drži prvu poziciju, dok je slede RTL, HRT1 te HRT2 i 3, te HRT4 koji je tek krajem godine počeo s emitovnjem i ubrzo se popeo na visoku poziciju.

"Ostali kanali, kojih je sve više, imaju manje od 50 hiljada gledaoca", kaže Kupinić Guščić. Kada su pak u pitanju štampani mediji i portali, trivijalni sadržaji i sport postali su ono što najviše zanima čitaocima.

"U poređenju sa julom prošle godine, u februaru 2013., čitanost je najviše rasla ženskom časopisu Cospolitani to za te žutim, "tračerskim" magazinima - neka se niko ne uvredi što ih tako nazivam, jer su dobri u tome što rade - Storyju i Gloriji te Sportskim novostima", kazala je Kupinić Guščić. Ozbiljne novine doživjele su pad u odnosu na lani, a Kupinić Guščić razlog tome pronalazi u krizi i količinih lošh vesti koje nas okružuju.

"Ljudi su prezasićeni takozvanim ozbiljnim temama koje bacaju u depresiju i okreću se laganijim, trivijalnijim i zabavnijim sadržajima", smatra Kupinić Guščić.

Ipak, vodeće mesto uverljivo drži dnevnik 24 sata, a slede ga Jutarnji i Večernji list. Na portalima vlada slična situacija što se tiče praćenja sadržaja pa je čitanost najviše rasla sportskim portalima i portalima onih novina koje puno pažnje pridaju sportu. Media net je do ovih podataka došao istraživanjima koje sprovode telefonskim anketama sa pitanjima otvorenog tipa što znači da ispitanik sam navodi medije i učestalost kojom ih prati. Osim najnovijih kretanja u medijima, Presscut i Medianet, na konferenciji za medije predstavili su nove metode praćenja medija. Najveća novost je usluga praćenja društvenih mreža, Metricom koji je jedini alat koji istovremeno prati društvene mreže, forume, portale i komentare na portalima.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi