Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Svi bi da se reklamiraju na televiziji, niko neće oglas na internetu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

02. 08. 2010.

Izvor: Pres

Svi bi da se reklamiraju na televiziji, niko neće oglas na internetu


Beograd - Televizija i dalje caruje na srpskom tržištu reklama, pisani mediji sve manje zarađuju od oglašavanja, a internet, uprkos očekivanjima, nije ostvario značajniji rast po prihodima od reklamnih poruka.

Ukratko, ovako izgledaju rezultati analize agencije za istraživanje „AGB Nilsen medija riserč“, po kojima je celo tržište oglašavanja u Srbiji protekle godine vredelo 161 milion evra, odnosno oko 20 odsto manje nego godinu dana ranije, kada je prihodovano rekordnih 206 miliona.

Pre deset godina, tržište oglašavanja u Srbiji je vredelo svega 30 miliona evra.Lavovski deo tržišta koje su prošle godine držale TV stanice, 59 odsto, bio je čak srazmerno veći nego prethodne, berićetnije godine kada su pokrivale 54,8 odsto tržišta. To bi moglo da ukaže da se u vreme krize i smanjenih fondova za oglašavanje klijenti opredeljuju za sigurno rešenje, čak i kad je skuplje.

I internet oglašavanje je zabeležilo izvestan rast, ali ni izdaleka onoliki koliki su neki predviđali, pa je poraslo sa 0,97 odsto u 2008. godini na 1,6 odsto u 2009. godini. Prave žrtve recesije su štampani mediji (pad sa 25,2 odsto na 22,4 odsto) i takozvana kategorija „izvan kuće“, koja obuhvata bilborde, reklame na ulici, u prevoznim sredstvima, čekaonicama i sličnim mestima (pad sa 14,6 odsto na 12,7 odsto).

Predstavnik „Nilsena“ Predrag Lozović objašnjava da je trend TV oglašavanja bio vrlo snažan prošle godine jer je, u proseku, građanin Srbije pratio neki televizijski program 303 minuta dnevno, što je više nego i u SAD.
- To je bila krizna godina, manje se odlazilo na godišnje odmore, vremenske prilike su bile loše, od novembra je bio primetan strah od gripa H1N1, koji je zadržavao ljude u kućama - objašnjava Lozović neke od razloga zašto se građani Srbije toliko zadržavaju pred malim ekranima.

Podaci „Nilsena“, dobijeni na uzroku od 2.497 stanovnika Srbije, bez Kosova, takođe pokazuju da građani Srbije najviše gledaju nacionalne televizije (čak 77 odsto ispitanih).Profesorka na Ekonomskom fakultetu Galjina Ognjanov potvrđuje da je u Srbiji u ovom trenutku najisplativije oglašavati se na televiziji.- U zemlji u kojoj vlada kolektivistička kultura, televizija je i dalje najdominantniji medij. Osim toga, to je za građane i najjeftiniji medij. Morate se reklamirati na televiziji ako televiziju građani prosečno gledaju više od pet sati dnevno - kazala je ona.

Beta

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi