Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Najisplativija je reklama u dnevnim novinama
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

07. 08. 2010.

Izvor: Politika

Najisplativija je reklama u dnevnim novinama

Novac uložen u marketing u štampi oglašivaču se vraća petostruko.

– U svetu u porastu broj dnevnih listova. Dnevne novine u klasičnom štampanom izdanju ne samo da opstaju uprkos elektronskim medijima i ekonomskoj krizi, već ih je sve više  tokom 2009. godine u svetu broj dnevnih listova povećan je za 1,7 odsto i dostigao je cifru od 12.477 dnevnika.

Predstavnici Svetske asocijacije novina i novinskih izdavača na konferenciji održanoj u Kuala Lumpuru istakli su da novine u svetu svakodnevno čita 1,7 milijardi čitalaca ili 25 odsto populacije odraslih ljudi. Kada se ovoj brojci doda i broj čitalaca periodičnih listova onda dobijemo rezultat da novine i magazine čita preko 37 odsto odraslih stanovnika planete, saopšteno je iz Asocijacije medija Srbije.

Na skupu je iznet i zanimljiv podatak iz istraživanja koje je za svoje potrebe kompanija „Majkrosoft” sprovela u Velikoj Britaniji. Podaci iz ovog istraživanja govore da svaka funta potrošena za novinsko oglašavanje donosi 5 funti prihoda dok oglasi emitovani u okviru TV programa donose 2,2 funte, a u onlajn varijanti 3,4 funte prihoda.

Predstavnici Svetske asocijacije novina i novinskih izdavača na pomenutoj konferenciji istakli su i to da su novinski izdavači širom sveta uspeli da u značajnoj meri amortizuju posledice ekonomske krize kada je reč o ukupno prodatim tiražima. Tako su zabeležili minimalni pad prodaje od 0,8 odsto uz činjenicu da je u svetu svakodnevno prodavano oko 517 miliona primeraka dnevnih novina. S druge strane, ako se uzmu u obzir podaci za proteklih pet godina onda novinski izdavači beleže porast prodatih primeraka od čak 5,7 procenata. Što se tiče 2010. godine, prognoza je povoljna novinski izdavači mogu očekivati prosečan porast prihoda od oglasa za 3,5 posto. Naravno, prednjačiće Azija sa procentom od 5,8 odsto, a za njom Evropa sa porastom oglasnih prihoda od 2,2 odsto. Ovim će i definitivno biti zaustavljen negativan trend u ovoj oblasti.

Najplodnije tlo za dnevne listove, odnosno pet najvećih novinskih tržišta na svetu su Indija (sa prosekom od 110 miliona prodatih primeraka dnevno), zatim Kina (109 miliona), Japan (sa prodajom od 50 miliona dnevnih primeraka), USA (46 miliona), a na petom mestu je Nemačka (20 miliona). Postoji i podatak da među sto najvećih dnevnih listova na svetu čak 67 stiže iz Azije.

V. M. D.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi