Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  RTS - servis za političare i stranke
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

30. 09. 2011.

Izvor: Danas

RTS - servis za političare i stranke

Predstavljen Izveštaj o pritiscima i kontroli medija u Srbiji

Beograd - Poseban uticaj vlast ostvaruje preko Radio-televizije Srbije koja, umesto da bude javni servis građana, i dalje predstavlja servis za političke strukture, ali i produkcija koje su blisko vezane za vrhove vladajućih stranaka i članove Upravnog odbora RTS-a.

Preko RTS-a se ne ostvaruje opšti interes, jer ovaj medij kao nosilac javnog radiodifuznog servisa, ne izvršava obaveze i krši Zakon o radiodifuziji, navodi se u izveštaju o pritiscima i kontroli medija u Srbiji Saveta za borbu protiv korupcije.

U zaključku izveštaja, koji je juče predstavljen, navodi se da je Savet za borbu protiv korupcije prikupio podatke na osnovu kojih se može zaključiti da se nad medijima u Srbiji vrši snažan pritisak i da je nad njima uspostavljena potpuna kontrola.

„Više ne postoji medij iz kojeg građani mogu da dobiju potpune i objektivne informacije, jer pod snažnim pritiskom političkih krugova mediji prećutkuju događaje ili o njima izveštavaju selektivno i nepotpuno“, navodi se u zaključku.

Kao tri osnovna problema medija u Srbiji navode se netransparentnost medijskog vlasništva, ekonomski uticaj državnih institucija na rad medija, kao i problem RTS-a.

Savet je utvrdio da među 30 najznačajnijih medija u Srbiji, za čak 18 medija pravi vlasnici nisu poznati domaćoj javnosti. Kako se navodi, razlog tome je prisustvo of-šor kompanija u vlasničkim strukturama medija, što ima za cilj da se pravi vlasnici prikriju i da se time od javnosti sakriju i interesi tih medija.

„Kada je finansiranje medija u pitanju, neophodno je znati da vlast preko oglašavanja, koje za privatne emitere i izdavače predstavlja osnovni izvor prihoda, utiče na način izveštavanja i uređivačku politiku. Naime, državne institucije u Srbiji izdvajaju velika budžetska sredstva na oglašavanje, čime se ostvaruje lična i partijska promocija, koja na godišnjem nivou nije manja od 15 miliona evra“, navodi se u izveštaju.

Prema ovim navodima, najviše su za medije izdvajali Telekom Srbije, Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja, Agencija za privatizaciju, Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, Ministarstvo zdravlja i Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, „pa je zato gotovo nemoguće pronaći analitički tekst, odnosno istraživački pristup novinara kada izveštavaju o radu ovih, ali i drugih državnih institucija“.

Savet je analizirao i rad Republičke radiodifuzne agencije (RRA), za koju se može konstatovati da se na nju vrši „veoma veliki pritisak“ i da je radila pod stalnim uticajem političkih partija.

B. Cvejić


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi