Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  United Grupa: Конкурс за дистрибуцију РТС-а био незаконит
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

06. 08. 2018.

Извор: Н1

United Grupa: Конкурс за дистрибуцију РТС-а био незаконит

United Grupa, којој припада и кабловски оператер СББ, саопштила је да је одбила да учествује на јавном конкурсу за дистрибуцију РТС-ових канала у иностранству, зато што је конкурс био противзаконит, и у потпуности супротан са пословањем било ког јавног сервиса који треба да тежи да буде доступан што ширем аудиторијуму.

United Grupa подсећа да са РТС-ом има партнерски однос већ годинама и да је до сада дистрибуирала РТС канале на свим платформама које поседује. Констатује, међутим, да је РТС ове године, нажалост, понудио за реемитовање својих канала у иностранству цену која је 10 пута већа од оне коју је United Grupa до сада плаћала, и 27 пута већа од оне коју јавни сервиси просечно наплаћују за емитовање својих програма у иностранству, што је економски неприхватљиво.

“Ми смо се увек руководили принципима да јавни сервис буде доступан свима. Сврха јавног сервиса треба да буде ширење националне културе, језика, традиције и интереса кроз широку доступност, како грађанима у земљи, тако и ван граница Србије где живи наша дијаспора. Подржавамо да се канали РТС-а наплаћују за емитовање ван Србије. Накнаду смо и плаћали свих претходних година, али разумну цену, према пракси и ценама других европских јавних сервиса и уз могућност гледања програма путем свих платформи. РТС-у смо понудили износ који је чак три пута већи од онога који смо до сада плаћали, али они нису никад одговорили на понуду”, наводе из United Grupe.

United Grupa додаје и да је одбила да учествује на јавном конкурсу за дистрибуцију РТС канала из разлога што је конкурс противзаконит из материјално-правних и формално-правних разлога, и у потпуности супротан са пословањем било ког јавног сервиса који треба да тежи да буде доступан што ширем аудиторијуму. О незаконитости спровођења конкурса обавестили су, како наводе, све надлежне институције.

“Нисмо никад ни тражили, нити имали ексклузивитет за емитовање РТС-а. Изражавамо бојазан да успостављањем бизнис модела по којем неко треће лице – домаћа или страна компанија, а не РТС, ексклузивно располаже нечим што представља добро од општег интереса грађана Републике Србије, озбиљно угрожава јавни интерес наше земље”, поручује се у саопштењу.

Подсећа се и да РТС захтева и надокнаде за емитовање својих канала кроз ЕОН и коришћење функционалности враћања програма уназад (ТВ уназад), што је такође у супротности са светском праксом. United Grupa истиче и да је чињеница да ниједном каналу не плаћају додатно.

"Поменути начини гледања телевизије су део стандардних уговора са свим каналима. Нов начин гледања подразумева интернет, гледање на више уређаја, као и у времену након емитовања”, истичу из Унитед Групе.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs